La teva marca s’enfonsa sense un pla estratègic a Internet

Compartir
  • Aconseguir que la marca es diferenciï dins d’un món sobreinformat és una tasca que només les empreses que saben navegar valoren.

  • La clau de l’èxit és detallar prèviament un exhaustiu anàlisi de la marca pel que fa al seu públic objectiu, competència, entorn, comunicació, reputació online, entre altres aspectes.

Actualment les persones passem gran part de la nostra vida quotidiana connectats a través del smartphone, portàtil, tablet…I molta de l’activitat que realitzem a internet és cerca ‘ informació sobre allò que ens interessa i consumim. Per tant, la reputació online d’una marca i d’una empresa és fonamental per al seu creixement i, fins i tot, per a la seva supervivència. Qualsevol negoci ha de gestionar no només la seva reputació online i imatge, sinó també l’atenció al client a través de les xarxes socials. Per fer-ho, és necessari un equip especialitzat en Social Media. No totes les empreses contemplen o poden absorbir un departament de màrqueting digital o la figura d’un community manager en plantilla; a més, molt sovint és més efectiu externalitzar aquesta tasca a una agència de màrqueting digital. I tot comença amb un pla estratègic.

Marca, interacció i fidelització són alguns dels punts a tenir presents a l’hora de traçar un Pla Estratègic de Màrqueting Digital. És essencial analitzar la situació de l’empresa, externa i internament, fer un DAFO per conèixer a fons els punts febles i forts d’aquesta, el seu target i competència, tot això per establir uns objectius i implantar les accions adequades a les xarxes socials corresponents. Per dissenyar les accions i la creació de continguts, s’ha de tenir en compte que les persones estem a les xarxes socials per relacionar-nos, per tant les marques han de ser un més en el newsfeed, i aconseguir ser un referent en el seu àmbit, ser líder d’opinió ella mateixa, per ser seguida amb atenció.

Un pla estratègic ha de centrar-se en que la imatge i reputació online d’una marca siguin adients i diferenciadors. És imprescindible saber a quines plataformes socials s’ha de dirigir l’empresa i marcar una estratègia de continguts per a cada una d’aquestes. És tant important el què es diu com la manera de fer-ho depenent de cada medi.

Però això només és el principi, seguir, controlar i avaluar els resultats de l’estratègia, setmanal, mensual i trimestralment, a partir de diferents mètriques definides segons els objectius de cada marca és bàsic. Depenent dels efectes, s’esmerçaran esforços en reajustar certs aspectes o remodelar per complet l’estratègia.

FONT: Laia Olivares, Social Media Manager de Pluralmente.

La teva marca s’enfonsa sense un pla estratègic a Internet
Valoreu aquesta publicació

Etiquetes: