Les 5 habilitats bàsiques que tot community manager ha de tenir

freepik.com
Compartir

Vols dedicar-te a la gestió de les xarxes socials? Aquest és el perfil bàsic que hauries de complir.

El boom de les xarxes socials va crear ràpidament la necessitat de la figura del community manager, la persona que fes un seguiment professional dels perfils de les empreses que havien decidit entrar-hi com qualsevol usuari individual. En ser una eina a la qual totes les persones tenen accés al mateix nivell, encara hi ha la visió (equivocada) que qualsevol persona pot posar-se al capdavant d’un perfil de marca, quan la realitat és que grans empreses tenen treballadors amb salaris de 50.000 dòlars o més, perquè la feina que exigeixen és important.

Si t’agradaria especialitzar-te en la gestió de les xarxes socials i et preguntes si ara per ara series capaç d’assumir el rol de community manager, pregunta’t si tens alguna d’aquestes habilitats o pots adquirir-les ràpidament.

1. Comunicar amb un objectiu

El gestor de les xarxes socials ha de ser la veu de la marca i l’enllaç amb els clients (els actuals i els potencials) i no en tindrà prou amb llançar missatge a tots i per tots els canals. Ha d’identificar el públic objectiu en cada moment i definir el contingut que farà arribar a cada segment i el canal més apropiat (Facebook? Twitter? Sanpchat?…). Inspira’t en les grans marques i les estratègies que segueixen segons la xarxa en la qual estan presents.

2. Creativitat

Sí, a les xarxes socials s’ha d’escriure i és molt important crear un bon missatge, però si una cosa ens han deixat clar aquests nous mitjans és que estem en l’era d’allò visual. El 80% d’empreses estan ja a la xarxa, així que hem de ser conscients de la competició que hi ha per atraure l’atenció dels usuaris. Cal que siguem creatius i pensem en el gran ventall de continguts i determinem quin és el més adhient per al nostre objectiu (imatges, vídeos, promocions, concursos, llibres electrònics, landing pages…).

3. Coneixements de màrqueting i publicitat

Com dèiem, el gestor de les xarxes socials ha d’interactuar i relacionar-se amb els clients (generar conversa, respondre els comentaris, aconseguir que l’audiència propagui el nostre missatge…). Així, sempre tindrem un valor afegit dominant el camp del màrqueting i la publicitat. Estudia com funcionen els anuncis a les diferents xarxes socials i com reaccionen els usuaris a les accions que realitzen.

4. Intuïció

Les xarxes socials contenen molta informació dels clients. És la feina del gestor de les xarxes descobrir-la i comprendre quina és més valuosa per a la seva empresa o marca. Si has de descobrir un aspecte en concret, les promocions i sortejos són la via més eficaç per aconseguir una resposta dels usuaris.

5. Capacitat d’anàlisi

Totes aquestes habilitats són bàsiques per a desenvolupar la tasca de gestió de les xarxes socials, però aquesta no serà completa si, després de tot, no som capaços d’analitzar els resultats dels esforços.

 

IMATGE PORTADA: Designed by Freepik
Les 5 habilitats bàsiques que tot community manager ha de tenir
Valoreu aquesta publicació

Etiquetes: