Les claus del màrqueting de continguts en el 2016

Màrqueting de continguts (Freepik.com)
Compartir

Tenint en compte que el 2016 s’espera que sigui l’any del màrqueting de continguts, aquests són els cinc punts en què hem de parar més atenció.

Imatges i vídeos únics i originals, dissenys webs adaptats al gran ventall de dispositius mòbils, la importància del consumidor… Encara que l’any tot just comença, els experts en Màrqueting Digital tenen ben clares les claus en el terreny dels continguts.

Aplicacions mòbils

Es calcula que durant els pròxims 12 mesos se superarà la xifra dels 2.000 milions d’usuaris de smartphones. Així, les aplicacions mòbils es consoliden com una bona “arma” per al màrqueting digital: poden albergar el mateix contingut que una pàgina web, sent, fins i tot, més intuïtives.

Contingut adaptable i interactiu

Aquesta xifra d’usuaris “mòbils” demana, doncs, una adaptació dels continguts. Els consumidors han anat mostrant-se més propensos a comprar a les botigues que compten amb presència a la xarxa, especialment si es pot accedir al contingut des de dispositius mòbils. El màrqueting “mòbil” s’ha erigit com una pedra angular per al màrqueting digital per les possibilitats de personalització i proximitat que ofereix.

D’altra banda, una bona “carta” per a l’estratègia de contingut és aquell interactiu, una forma efectiva per a connectar i relacionar-se amb audiències específiques. Només cal pensar en l’ús de plataformes com Instagram, Snapchat o Periscope. Els usuaris volen ser-hi.

Contingut generat per l’usuari

Està comprovat que els consumidors confien en el contingut generat per usuaris (siguin comentaris o vídeos), més que en cap altre tipus de publicitat. La generació digital vol manifestar la seva opinió i escoltar la de la resta.

La via de les xarxes socials

En el punt anterior tenen un paper essencial les xarxes socials, ja madures. En elles, cada vegada més consumidors s’informen sobre una empresa o una marca i els seus productes. Aquestes, tenen en les xarxes socials una plataforma de màrqueting eficaç per a arribar a audiències molt definides. Els anuncis de Facebook, les publicacions patrocinades a Instagram, Sanpchat… Els nínxols de mercat són allà.

Videos

Si el contingut – en general – és el “rei” del màrqueting digital, els vídeos són els reis dels reis. S’espera que aquest any els vídeos es dupliquin fins als 1.500 milions de publicats. Sembla una aposta segura, no? Doncs, en fer-la, cal començar a no deixar de banda el format 4K (Ultra HD).

 

IMATGE PORTADA: Designed by Freepik
Les claus del màrqueting de continguts en el 2016
Valoreu aquesta publicació

Etiquetes: