Nova York comença a perseguir la venda de seguidors falsos de xarxes socials

Nova York comença a perseguir la venda de seguidors falsos de xarxes socials
Compartir

L’estat de Nova York (Estats Units) ha sentenciat en contra de Demuvi, una companyia que creava mitjançant ‘bots’ perfils falsos en xarxes socials per millorar les estadístiques de persones famoses, en considerar que aquestes pràctiques constitueixen un “frau en línia“.

La fiscal general de l’estat de Nova York, Laetitia James, ha advertit en la seva decisió que perseguirà la venda de seguidors falsos a les xarxes socials, així com comentaris, ‘likes’ i visualitzacions.

James ha denunciat l’extensió de l’ús de ‘bots’ en plataformes socials com YouTube i Twitter, que es fan passar per usuaris reals, simulant el seu comportament, i que “sovint roben identitats de persones reals per dur a terme fraus”.

Multa de 50.000 dòlars per “frau”

La seva decisió arriba arran d’una investigació contra Demuvi, una companyia local ja desapareguda que s’especialitzava en vendre serveis per comptes de personalitats famoses com artistes, polítics, empresaris i esportistes.

Demuvi alterava les estadístiques de Twitter, YouTube, LinkedIn, SoundCloud i Pinterest a través de la creació de perfils falsos que expressaven opinions fent-se passar per persones reals, tots ells gestionats per ‘bots’ o persones individuals, anomenades “titellaires”.

En ocasions, la companyia arribava a robar i utilitzar les fotografies de perfil de comptes reals sense el seu consentiment, així com a utilitzar els seus noms. A més, actuava de manera il·legal en vendre a empreses publicitat en canals d”influencers’, sense advertir que es tractava de contingut patrocinat.

Segons James, aquestes pràctiques són especialment sensibles donada la influència d’aquestes plataformes en les persones, i amb ells la empresa implicada “va enganyar i va intentar afectar la presa de decisions de les audiències de les xarxes socials”.

La fiscalia de Nova York ha interposat una multa de 50.000 dòlars contra el CEO de Demuvi, German Callas, per aquestes pràctiques, però aquesta només cobreix el cost de la investigació, segons recull CNN. S’estima que l’empresa va recaptar 15 milions de dòlars amb la venda de comptes falses.

Nova York comença a perseguir la venda de seguidors falsos de xarxes socials
Valoreu aquesta publicació

Etiquetes: