Consells per incorporar Pinterest a una botiga tradicional

Compartir

El conegut com a efecte showrooming, la pràctica d’alguns clients d’anar a la botiga tradicional a veure i provar els productes per després buscar-ho online i fer la compra més barata, pot ser combatut, e inclòs revertit, gràcies per exemple a l’ajuda de la xarxa social Pinterest.

La prova està en que existeixen botigues que ho fan amb èxit, per exemple incloent petites icones amb informació de Pinterest en alguns articles. Es fan cartells, o s’hi inclou a les etiquetes dels productes, amb la quantitat de likes o pins rebuts a la xarxa social. Això pot cridar l’atenció del consumidor, perquè li dona una informació addicional interessant, un valor afegit de recomanació amb el qual no contava quan va arribar a la botiga.

Per fer això, òbviament, es necessita afegir Pinterest a l’estratègia de màrqueting online de la marca. Se sap que aquesta xarxa social és especialment recomanable per botigues de roba, complements, alimentació, empreses de viatges i altres… i que es dirigeixin a un públic majoritàriament femení i jove (18-49 anys). És important pujar imatges (fotos i vídeos) que siguin atractives (bona qualitat, múltiples colors dominants,  fons blancs,…) amb enllaços a la pàgina on el potencial client ho pot comprar, o informar-se millor sobre el producte o la botiga. És mportant pinnejar amb regularitat, interactuar amb els usuaris i seguir al públic objectiu de la botiga.

pinterest-retail_1-e1385495442294

Fer regularment una llista dels productes més pinnejats, per publicar-la a la botiga i a la web de l’empresa, o fer un aparador en base a la informació de Pinterest, o per què no fer un esdeveniment especial per els seguidors de Pinterest a la botiga física… poden ser bones idees per facilitar i animar al consumidor. D’aquesta manera i d’altres, Pinterest i la resta de xarxes socials s’incorporen al món offline, ajudant a les empreses a ser més competitives també a peu de carrer.

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)
Etiquetes: