La publicitat arriba a WhatsApp el 2020

anuncis-a-whatsapp
Compartir

Els CEOs de WhatsApp Jan Koum i Brian Acton explicaven el 2012, quan encara no formaven part del gegant Facebook, les raons per les quals el seu servei de missatgeria instantània no integrava anuncis en la seva plataforma:La publicitat no és tan sols la interrupció de l’estètica, sinó un insult a la seva intel·ligència i la interrupció de la seva línia de pensament“.

No obstant això, les coses han canviat molt des de llavors. Des que fos absorbida per Facebook a penes dos anys més tard, l’equip dirigit per Mark Zuckerberg ha fet tot el possible per a treure el màxim rendiment a una aplicació que no generava a penes beneficis en el que a l’econòmic es refereix: des de WhatsApp Business fins als anuncis en la plataforma.

WhatsApp Stories Ads

L’octubre de 2018, el fundador de WhatsApp Brian Acton revelava, durant entrevista a Forbes, que Mark Zuckerberg tenia plans per a publicar anuncis en l’aplicació abans de l’adquisició de WhatsApp. A penes un mes més tard, el vicepresident de la plataforma, Chris Daniels, confirmava les paraules d’Acton i assegurava que en un inici apareixerien en els ‘Estats’ de l’aplicació.

whatsapp-stories-ads

Després de mesos i mesos sense notícies sobre aquesta polèmica decisió, l’empresa ha donat a conèixer que els anuncis arribaran a la plataforma a partir de 2020. Tot això durant el Facebook Marketing Summit 20192019 (#FMS19) celebrat a Rotterdam (Països Baixos), on també ha mostrat com serà l’aspecte d’aquest tipus de publicitat.

Els anuncis arriben als ‘estats’

En primer lloc, els anuncis arribaran als ‘estats’ de WhatsApp. Una plataforma, que compta amb més de 500 M d’usuaris a tot el món, que podria generar grans beneficis per a l’empresa. Tot això a través de publicitat que saltaria al nostre telèfon mòbil entre història i història, alguna cosa que ja succeeix en plataformes com Instagram.

L’usuari podrà tant saltar-se l’anunci com demanar més informació sobre aquest. D’aquesta manera, WhatsApp segueix els passos d’Instagram amb l’objectiu de generar grans beneficis. Però la cosa no queda aquí. Tal com mostren les imatges preses durant l’esdeveniment, la companyia també ha dissenyat un nou format de missatge perquè aparegui a les converses.

Un format, dirigit a WhatsApp Business, que contempla imatges destacades, accés ràpid a la informació sobre el producte i fins i tot contacte directe amb la marca.

En definitiva, WhatsApp treballa en nous mètodes per a treure el màxim rendiment a la plataforma, que actualment compta amb més de 1.500 M d’usuaris a tot el món.

La publicitat arriba a WhatsApp el 2020
Valoreu aquesta publicació

Gemma
Redactora d'YCOM. T'acosta el contingut que genera més conversa a la xarxa.
Últimes entrades de Gemma (Veure'ls tots)
Etiquetes: