Qui ha guanyat el Mundial 2.0? Facebook o Twitter?

Compartir

Alemanya ha guanyat el mundial més 2.0 de la història, fins ara, però encara hi ha una lliga en joc: saber la xarxa social que ha aconseguit generar més interaccions i converses durant el torneig. En els propers dies, i segur que setmanes, el món del màrqueting i el socialmedia es faran les mateixes preguntes, la majoria d’elles sense arribar a cap resposta clara o segura. Qui ha guanyat, Facebook o Twitter?

La carrera per demostrar ser el millor no ha estat improvisada, mesos abans les dues plataformes s’havien esforçat en preparar el terreny. Per exemple, Twitter ha obert o dinamitzat diversos perfils per mostrar dades, com Twitter Sports o Twitter Data. Facebook no ha estat menys i recentment va estrenar els trending tòpics, les tendències o pàgines específiques pel Mundial. I durant el torneig més encara: els flagstags, el calendari de partits, les infografies o les dades que després de cada partit Facebook i Twitter s’afanyaven a mostrar.

Aquest dilluns, menys de 12 hores després d’acabar l’últim partit, Facebook ha anunciat que han generat més de 3 bilions d’interaccions, entre “m’agrades”, comentaris i publicacions, amb els 350 milions d’usuaris que calculen que han estat actius durant la competició. Per altra banda, Twitter ha contrarestat amb la seva dada estrella, els 672 milions de tweets relacionats amb la copa del món.

Screen-Shot-2014-07-14-at-12.23.06-PM

Si fem una comparació estricta, sembla que Facebook és el clar vencedor, tenint en compte que hi ha hagut més usuaris parlant sobre el tema durant uns dies que usuaris a Twitter en tota la seva història. O el que és el mateix, Facebook ha generat 5 vegades més volum de contingut que Twitter.

Però també és ben cert que és un error, o enganyar-se a si mateix, comparar per dades les dues xarxes socials. Facebook i Twitter segurament estan jugant el mateix partit, però competint per diferents premis. I en esdeveniments com aquest es demostra el veritable ús i valor de les dues plataformes, que arrosseguen expectatives i objectius bastant diferents.

Screen-Shot-2014-07-14-at-4.24.38-PM

Seguin amb l’exemple de la copa del món, Twitter serveix com l’escenari perfecte per generar converses en temps real i de qualitat, aconseguit contingut molt més viral, amb més recorregut i sobretot amb menys distància temporal. Durant el Mundial hem pogut veure infinitats de reculls de “memes” als mitjans de comunicació, compartits majoritàriament a Twitter. Per contra, Facebook s’allunya de l’engagment massiu instantani, però permet més interacció unidireccional amb amistats i sobretot empreses.

Qui ha guanyat el Mundial 2.0? Facebook o Twitter?
Valoreu aquesta publicació

Arnau Sanz Ardanuy
Director ycom.cat i de l'agència de marketing Imagina. Especialitzat en tendències, eines TIC, xarxes socials i publicitat online.
Últimes entrades de Arnau Sanz Ardanuy (Veure'ls tots)
Etiquetes: