Shakira, la reina del Facebook

Imatge del compte de Facebook de Shakira
Compartir

La seva pàgina de fans és la primera en superar la barrera dels 100 milions de “likes”, després que el Mundial de Futbol li hagi donat una notable empenta.

La cantant de Barranquilla ha abastat aquesta extraordinaria xifra de seguidors a la seva pàgina de Facebook, essent la primera “marca” (entesa com a tal i, per tant, comparable amb empreses i altres estrelles del cinema, la televisió, l’esport o la cançó) en aconseguir superar aquest llistó.

Shakira ja era la més seguida a Facebook des del març, quan va superar a la també cantant Rihanna com a la més popular a la xarxa social creada per Mark Zuckerberg. Curiosament, ambdues artistes comparteixen una cançó al darrer disc de la colombiana.

En total, a la seva pàgina de fans, Shakira hi concentra el 8% del 1.200 milions llargs d’usuaris que té la xarxa social. Naturalment, en aquesta quantitat (i com en totes les pàgines) hi ha un cert nombre de seguidors que “no són reals”, com ara comptes falsos pensats per al spam o comptes que, de manera incorrecta, no corresponen a persones, segons explica el Wall Street Journal.

Spam divers a la pàgina de fans de Shakira a Facebook

Spam divers a la pàgina de fans de Shakira a Facebook

En aquest darrer cas, i tal i com esmenta el rotatiu nord-americà, podem tenir pàgines que corresponen “al gat d’algú” (efectivament, més d’un internauta personalitza les seves mascotes i dóna cos a aquesta personalització creant-los perfils a les xarxes socials), o a iniciatives que, erròniament, han creat un perfil enlloc de crear una pàgina de fans, amb el conseqüent perill que siguin eliminats de la xarxa social per pràctiques incorrectes.

El Wall Street Journal cita una evaluació de Facebook que deixaria els seguidors no vàlids entre el 5,5 i el 10% del total, una xifra que tampoc és menyspreable (estaríem parlant d’entre 5 i 10 milions de perfils).

El secret: perfil multiidiomàtic personal però apuntalat per un equip professional

La diversa procedència de la cantant de Barranquilla, amb ancestres libanesos, italians i catalans, juntament amb el seu interès per la història i la cultura dels països que visita per a actuar, han dut a que la seva pàgina de Facebook sigui un reflex d’aquest ambient multicultural, i les entrades les podem trobar en anglès, espanyol, alemany o francès entre altres llengües, quelcom que altres artistes no fan.

Shakira signa del seu puny i lletra moltes de les entrades de la seva pàgina, especialment aquelles que consisteixen en fotografies com les del seu fill Milan, però també treballa amb dos ajudants i un supervisor per a mantenir el perfil.

El problema més gran al qual s’han d’enfrontar aquests és el spam. Segons indica el Wall Street Journal, als comentaris dels seus “posts” a Facebook s’hi poden trobar anuncis de les més variades coses, incloent-hi aquells que prometen imatges “pujades de to” de la mateixa cantant en pàgines web de caire pornogràfic.

El de Facebook no és l’únic rècord que ostenta la cantant a Internet: és la única amb videoclips dins del servei Vevo que ha aconseguit que una de les seves cançons arribés a ser reproduïda més de 100 milions de vegades, i per partida doble: les versions en anglès i espanyol del Waka Waka (cançó de la Copa del Món de Futbol del 2010) han superat cadascuna d’elles per separat aquesta xifra.

Shakira és, doncs, la reina del Facebook i la “noia 100 milions”.

Guillem Alsina
Etiquetes: