TikTok ja mostra publicitat als seus usuaris

Des què la fusió amb Musical.ly es va fer definitiva uns mesos enrere, TikTok ha experimentat un creixement espectacular. L’app compta amb més de 150 milions d’usuaris actius diàriament i, amb aquest volum d’activitat, s’esperava que la companyia es trobava a punt d’obrir pas a empreses i el contingut promocional d’aquestes a la plataforma.
I, efectivament, els usuaris de TikTok han començat a observar moviments en aquest sentit. De moment, no s’ha produït una entrada massiva d’anuncis, però alguns usuaris ja han informat que s’han trobat amb publicitat en el moment que han obert l’aplicació.
Per exemple, el 26 de gener, @chrisharihar compartia a Twitter captures de pantalla d’un anunci d’uns cinc segons de durada de GrubHub, una app de menjar a domicili, que apareixia en iniciar TikTok. L’usuari podia passar l’anunci de manera instantània, com es veu en una de les imatges compartides.
Think this is the first real ad campaign I’ve seen on @tiktok_us. @kerrymflynn pic.twitter.com/zt3JcSYCz0
— chris harihar (@chrisharihar) 26 de enero de 2019
Aquest format publicitari es coneix com a publicitat pre-roll, i consisteix en mostrar un vídeo promocional just abans del contingut que l’usuari ha buscat. Plataformes com YouTube ja fa temps que l’utilitzen, però aquest tipus d’anunci és una cosa totalment nova en apps de l’estil de TikTok, que busca la millor manera de monetitzar la seva gran comunitat, principalment pertanyent a la Generació Z.
Així doncs, és d’esperar que l’aplicació comenci a introduir més anuncis de manera gradual. I és que, abans de la fusió amb Musical.ly, aquesta es trobava negociant amb diverses empreses la possibilitat d’anuncis pre-roll com el que s’ha vist ara, fet que fa pensar que els plans de publicitat porten un temps sobre la taula.
- Ambiseint fabrica de manera il·legal els seus productes - 26 de juny de 2020
- Catalunya provarà la mobilitat del futur - 19 de juny de 2020
- Aguanta sense fumar - 21 d'octubre de 2019