Tips de community management per millorar la gestió diaria de Twitter

Compartir

En el dia a dia el treball amb Twitter pot ser molt més efectiu si tenim en compte aspectes particulars de la seva gestió, que a més ens faran millorar com community managers.

El millor moment per piular

En realitat qualsevol hora és bona per a piular, però és important prioritzar el contingut. Procura escollir aquelles hores en les quals reps més mencions i retuits, que també varia depenent del dia de la setmana, així com la zona horària dels teus seguidors. Existeixen eines en línia gratuïtes que et faciliten aquesta informació, com buffer o hootsuite. En qualsevol cas, si no vols realitzar un anàlisi tan exhaustiu, és important conèixer a la teva audiència i observar les hores del dia en que estan més actius.

Promocionar-te

Si vols realitzar campanyes de publicitat o tuits promocionats, és recomanable tenir el perfil optimitzat amb una bona bio, imatge, enllaços, etc… Si son tuits promocionats, aprofita tot el que puguis la gran quantitat d’opcions de segmentació que existeixen. A més a més, et recomanaria optar per crear tuits concrets per a objectius específics, i no deixar l’elecció a Twitter ni escollir els que ja tens publicats amb altres objectius.

Trobar seguidors ambaixadors de la teva marca

Cuidar bé al seguidor fidel, aquell que ens ajuda a donar-nos a conèixer a la seva comunitat, especialment els més influents, i millor si a més a més és un professional o marca interessant per futures col·laboracions.

Els millors formats de publicacions per a les piulades

Escollir un bon format, amb imatge o text, enllaç i bon llenguatge és important per generar engagement.. Algunes marques ho fien tot al missatge en text, altres experimenten tot el temps amb diferents formats multimèdia, i algunes s’especialitzen en continguts com Vines, gràfiques d’anàlisi, memes… En general, afegir enllaços i continguts visuals al text del tuit resulta molt efectiu.

Dominar el llenguatge de Twitter

Un tuit ben redactat no només enforteix la teva imatge, també ajuda a tenir un major abast (retweets, preferit, clics, seguiment,…). Treballar el bon ús dels hashtags, mencionar habitualment a altres usuaris (molt important sobretots als esdeveniments), no utilitzar llenguatge sms (Twitter sembla ser el seu últim reducte), sintetitzar el missatge,… són algunes pautes a tenir molt en compte.

Altres tips bàsics

  • Interaccionar sovint amb altres usuaris, i donar respostes personalitzades a les mencions, per mantenir una comunitat activa.
  • No abusar de la programació de tuits.
  • No ser immune a l’actualitat: romandre atent al que succeeix (notícies, TT’s,…) per ser oportú amb els missatges.
  • Recopilar continguts interessants amb els Favs, per agafar idees per a les teves publicacions.
YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)
Etiquetes: