Twitter Analytics arriba a Catalunya, tot el que necessites saber

Compartir

Durant l’estiu del 2013, Twitter va anunciar el seu servei oficial per analitzar les estadístiques de la xarxa social, una de les peticions més demanades pels usuaris des dels seus inicis. Existia un programa similar per controlar el rendiment de la publicitat, però a partir d’aleshores aquesta eina també serveix per monitoritzar l’activitat i analitzar el rendiment de la nostra gestió a Twitter.

Recordem que existeixen diversos serveis externs que han aprofitat l’API de Twitter per crear programes similars, ja sigui per programar tweets, per trobar usuaris o hashtags i fins i tot per elaborar petits anàlisis estadístics, sent hootsuite l’eina més famosa i utilitzada. De fet, els rumors apuntaven que Twitter aprofitaria el seu programa oficial, Tweetdeck, per incloure les opcions de Twitter Analytics, però finalment no ha estat així i funciona com una opció integrada en els comptes dels usuaris.

Després de la seva presentació es va obrir al públic perquè poguessin provar la seva utilitat, però poc després, es va restringir l’accés. Més tard es va obrir a diversos països, com Austràlia o a els Estats Units.  Actualment l’eina només és accessible pels usuaris que treballen amb publicitat a Twitter, és a dir, Twitter Ads. Però en les properes setmanes i de forma gradual, aquest servei anirà arribant a tots els usuaris de Catalunya. Des d’YCOM ja portem un mes utilitzant-lo i tenim molt bones conclusions que us volem explicar.

Amb Twitter Analytics podem analitzar dades relacionades amb el nostre compte d’usuari  però també i sobretot, amb el nostre lloc web. Sí, heu sentit bé. També podrem monitoritzar totes aquelles piulades que incloguin un enllaç a la nostra web. Per entrar-hi heu d’accedir des del botó que apareix a les opcions del compte, o bé fent clic aquí. Si no teniu accés és perque Twitter encara no ha obert el servei a tothom, paciència.

YCOM  ycomcat  a Twitter

Una vegada dins la pestanya “Analítiques”, trobem el panell principal de Twitter Analytics amb tres grans categories, “tweets”, “seguidors” i “targetes”.

El pimer punt a destacar és la cronologia, on trobarem dades de l’últim mes sobre mencions, followers o unfollows recents. Pots visualitzar la informació amb una gràfica i amb una taula de dades, i ordenar aquesta per millors, bons i normals. També cal destacar que totes aquestes dades les podem descarregar en arxius .xls o .csv.

Actividad del Tweet   Twitter Analíticas

En el segon apartat ens mostra tota la informació sobre els nostres seguidors. A la primera part de la pàgina ens trobem amb una gràfica lineal que mostra el creixement de seguidors del nostre compte i que ens pot ser de gran ajuda per tenir clars els indicadors d’èxit en la nostra estratègia a la xarxa social.

Més abaix trobem un apartat amb informació teòricament valuosa de la gent que ens segueix, amb el gènere, els interessos o la localització. Aquest servei principalment analitza l’activitat d’aquells usuaris que piulen en idiomes com l’anglès o el castellà, i per això encara és una opció bastant limitada per comptes que necessiten analitzar activitat de catalanoparlants. Però sí podem veure aquells usuaris que més segueixen els seguidors d’YCOM.

Seguidores   Twitter Analíticas

 

Per últim, tenim la tercera pestanya dedicada exclusivament a la publicitat, on podem trobar informes sobre les interaccions que han generat els nostres anuncis, el número de clicks, consells per optimitzar les nostres campanyes, etcètera. Des del passat gener aquesta eina ha millorat i ajuda a les empreses a anunciar-se en aquesta xarxa social. Recordem que el 90% dels ingressos que generen provenen de la publicitat. Podeu veure un petit tutorial en aquest vídeo.

L’arribada de Twitter Analytics és una bona notícia per als usuaris. En primer lloc per tots aquells que només tenen curiositat per conèixer el nombre de retweets o preferits que reben, i en segon lloc, pels professionals de social media i altres àrees del màrqueting que per fi poden analitzar amb fiabilitat la gestió dels perfils de Twitter. Aquest servei no està disponible en català, i segurament haurem d’esperar a que arribi a tots els usuaris per a que estigui traduït.

Últimes entrades de Arnau Sanz Ardanuy (Veure'ls tots)
Etiquetes: