Twitter comença a fer experiments amb el botó “comprar”

Compartir

Twitter està començant a testar una nova forma perquè els usuaris puguin descobrir i comprar productes des de la plataforma. Com sempre, un grup reduït d’usuaris nord-americans (que anirà creixent amb el pas del temps), ja poden veure alguns tuits amb el nou botó ‘Buy‘, que permet a la gent comprar o aprofitar-se d’ofertes directament des de la piulada.

Es tracta d’un pas inicial en el desenvolupament de funcionalitats extres a Twitter per fer les compres des de dispositius mòbils i de forma més senzilla i, esperem, més divertides. De moment només està estudiat poder fer-ho amb l’aplicació mòbil, però no es descarta que sigui una opció viable també via web. Els venedors, per la seva banda, obtenen una nova forma de convertir en vendes aquesta relació directa amb seguidors o usuaris segmentats. Twitter no està treballant en això de forma independent: s’ha associat amb plataformes com Fancy, Gumroad, Musictoday o Stripe.

14101846551182

Les proves que hem pogut fer des d’ycom.cat han sigut satisfactòries, sent possible realitzar una compra en pocs clics i sobretot, de forma segura. Després del botó “comprar”, l’usuari aconsegueix més detalls del producte, però també ha de completar les seves dades de pagament i enviament. Una vegada que s’ha confirmat, la informació de la comanda s’envia al comercialitzador per a la distribució del producte.

Tot el procés s’ha dissenyat posant la seguretat i la confiança de l’usuari per davant de tot. La informació de pagament i enviament s’encripta i s’emmagatzema de forma segura després de la primera transacció, de manera que les futures compres a Twitter són més senzilles i no cal tornar a introduir tota la informació, segons ens ha explicat un partner de la xarxa social. Per descomptat, aquesta informació sempre es pot eliminar del compte. La targeta de crèdit es processa de forma segura i no es comparteix amb el venedor sense permís de l’usuari. En resum, un pas més que pot significar d’una vegada per totes la consolidació econòmica de l’empresa, qüestionada sempre per problemes financers.

TAMBÉ: Com guanya diners Twitter? Present i futur de la xarxa social

Últimes entrades de Arnau Sanz Ardanuy (Veure'ls tots)
Etiquetes: