Twitter i televisió: algunes dades que hauries de saber

Gran part dels usuaris actius de Twitter, quan veuen programes de TV en horari primetime, piulen activament. Només cal veure les últimes xifres que han donat a conèixer després del Festival d’Eurovisió: més de 5,3 milions de piulades en 4 hores.
TAMBÉ: Twitter fa oficial TV Conversation Targeting
Segons una investigació que ha fet pública Twitter, el 85 % dels usuaris de la xarxa social piulen sobre programes de televisió; i a Espanya, segons dades del Spain Nielsen Consumer Behaviour Research, el 61 % dels usuaris; i aquests piulen en un 94 % dels casos des del seu smartphone, en un 81% des de la tablet, i en un 74% des d’un ordinador portàtil.
Seguint amb les dades, el 90 % dels que han llegit piulades relacionades amb la televisió, reacciona i veu el programa si no ho estava veient, busca més informació o comparteix contingut relacionat. Tot i que les dades no són les mateixes, aquests fets també passen quan el programa no és en directe.
- El 72 % dels usuaris piula quan el programa s’emet en directe
- El 60% piula sobre esdeveniments quan en realitat no ho està veient
- 58% tuiteja sobre espais televisius quan els veuen en diferit
Com reacciona l’audiència
El 99 % dels usuaris de Twitter està exposat a contingut relacionat amb la TV. Els usuaris que recorden haver vist piulades relacionades amb la TV diuen que:
- Entren en acció a Twitter (78%)
- Segueixen el programa a Twitter (46%)
- Fan clic al hashtag de l’espai televisiu per obtenir més informació (41%)
- Retuitegen una piulada sobre el programa (39%)
- Veuen el programa més tard (42%)
- Canvien de canal per veure el programa (33%)
Interactuar amb el contingut
Els usuaris prefereixen veure tuits sobre TV directament des dels perfils oficias: també volen llegir tweets d’amics i coneguts en un 46% dels usuaris.
- El 61% directament dels actors o l’equip del programa
- 35% del compte oficial del programa
- 24% de crítics i presentador
Com hem pogut veure, la relació entre Twitter i la TV no és casualitat. Els tuits constitueixen una extensió del contingut i de la campanya.
- Si lligues de forma invasiva, #Malamente - 6 d'agost de 2019
- Els cotxes del futur s’obriran amb el mòbil - 20 de juliol de 2018
- Barcelona entre les ciutats més atractives del món per treballar - 2 de juliol de 2018