La Realitat Virtual vol que el 2016 sigui el seu any

Compartir

Amb les propostes de Samsung i Google ja disponibles; Oculus, HTC i Sony demostraran aviat que l’aposta per la Realitat Virtual és seriosa.

La Realitat Virtual (RV) no és res nou, ja fa anys que en sentim parlar. Dècades, de fet. No ha estat fins als últims 3-4 anys que el concepte ha començat a apropar-se al consumidor final i els experts del sector tecnològic apunten que el 2016 serà l’any en què els aparells de RV es consolidin en el mercat. L’últim pas per arribar a aquesta creença el va fer Facebook, el 2014, quan va adquirir Oculus V per 2.000 milions de dòlars.

Aquest Nadal, el regal estrella de molts usuaris ha estat un equip de Realitat Virtual. L’experiència de la majoria és positiva: el contingut aconsegueix sorprendre, però encara és limitat. Arribarà l’evolució necessària en els pròxims mesos o el boom definitiu serà una predicció fallida com, de moment, passa amb els rellotges intel·ligents?

Noves propostes a punt

Marques de Realitat Virtual

Els actors actuals del mercat de la Realitat Virtual, per MANATT DIGITAL MEDIA.

Amb les propostes de SamsungGoogle ja disponibles, el calendari de consolidació de la Realitat Virtual es presenta atapeït aquest 2016, amb tres presentacions de dispositius de gamma alta que poden ser clau per a l’evolució del sector.

Per una banda, s’espera l’Oculus Rift durant el primer trimestre de l’any. D’altra, HTC té preparat el llançament de l’HTC Vive per a l’abril. La tercera proposta serà la de Sony, amb el simulador de RV per a la PlayStation 4, del qual encara no se sap la data de sortida al mercat. Tampoc tenim informació del preu de cap dels tres dispositius, malgrat que s’intueix que les xifres seran prohibitibes durant un bon temps.

Els càlculs concrets

Preus a part, cal que els productes arribin al mercat per a poder ajustar les prediccions. I és que, tot i que l’expectació al voltant dels dispositius esmentats és certa i mesurable, és probable que la història no sigui “arribar i moldre”. De fet, es contempla la possibilitat que la RV no acabi de consolidar-se. En cas que no es doni el pitjor dels casos, els analistes calculen que els ingressos del sector arribaran als 30.000 milions de dòlars l’any 2020; mentre que s’espera que només el contingut (dispositius no inclosos) mourà uns 54.000 milions anuals a partir del 2025.

S’aproximaran aquestes xifres a la realitat? Recordarem el 2016 com l’any en què la Realitat Virtual va arribar per a quedar-se? De moment, esperarem, observarem i anirem a la recerca de presentacions per a provar totes les propostes.

Oculus Rift

Imatge d’Oculus Rift

La Realitat Virtual vol que el 2016 sigui el seu any
Valoreu aquesta publicació

Etiquetes: