AlphaStar: la màquina venç de nou a l’humà

alphastar-guanya-a-gamers-a-starcraft
Compartir

El febrer de 1996, Deep Blue es convertiria en el primer ordinador capaç de vèncer a un campió del món d’escacs con un ritme de joc lent. Concretament a Gary Kaspárov, una de les llegendes d’aquest esport. Des de llavors, la comunitat científica ha entrenat a la intel·ligència artificial perquè aquesta pugui imposar-se a l’humà diferents camps.

Entre aquests projectes destaca AlphaStar. Un sistema d’intel·ligència artificial, desenvolupada por DeepMind (Google), que des de fa diversos anys es dedica a enfrontar-se a equips professionals de diferents videojocs amb l’objectiu de vèncer-los. Després de mostrar la seva habilitat en jocs com el go, el shogi o els clàssics escacs, aquest ordinador s’ha enfrontat a un equip del clàssic Starcraft II.

La primera màquina capaç de guanyar a professionals d’Starcraft II

En els últims anys, StarCraft, considerat un dels jocs d’estratègia en temps real (RTS) més desafiadors i un dels esports més jugats de tots els temps, ha sorgit per consens com un “gran desafiament” per a la recerca de la IA.

Segons ha donat a conèixer la companyia a través d’un comunicat publicat en la seva pàgina web, AlphaStar va jugar un torneig el mes de desembre passat contra els jugadors professionals d’ Starcraft II GrzegorzRajaKomincz i Dario “TLOWünsch. Tot això amb l’objectiu de mostrar la seva habilitat i convertir-se en la primera màquina capaç de vèncer a un jugador professional d’aquest videojoc.

I ho va aconseguir a la primera. Malgrat estar encara en fase de desenvolupament, la màquina li va endossar un contundent 5-0 a ‘Raja’, considerat un dels millors gamers del món en aquest videojoc, gràcies a l’anomenada xarxa neuronal de convolució. A continuació li va arribar el torn a TLO, qui va aconseguir vèncer a la màquina en una ocasió però que no va tenir res a fer contra el seu rival digital. Per tant, AlphaStar es va imposar al duo amb un global de 10-1.

Les condicions especials del torneig

Atès que AlphaStar tan sols entrena contra la raça Protoss, els professionals van haver de jugar amb aquesta estirp per a adaptar-se al seu estil de joc durant el desenvolupament del torneig. Mentre que Raja semblava més preparat per al seu enfrontament, ja que jugava amb aquesta raça de forma habitual, TLO va jugar en desavantatge perquè normalment competeix amb la raça Zerg.

Gràcies a la seva experiència contra aquest tipus d’espècies, la intel·ligència es va imposar als professionals amb aparent facilitat. Una actuació que va sorprendre els jugadors, els qui van destacar la forma de jugar tan humana d’AlphaStar:

“Em va impressionar veure com AlphaStar feia moviments avançats i estratègies diferents en totes les partides, usant una forma de jugar molt humana que no m’esperava. M’he adonat de com la meva forma de jugar depèn de forçar al contrincant a cometre errors i ser capaç de treure partit de les reaccions humanes, així que això li ha donat una nova perspectiva al joc per a mi”.

AlphaStar: la màquina venç de nou a l’humà
Valoreu aquesta publicació

Gemma
Redactora d'YCOM. T'acosta el contingut que genera més conversa a la xarxa.
Etiquetes: