BlackBerry busca recolzar-se en la botiga d’apps d’Amazon

Imatge que il·lustra aquest article propietat de Kārlis Dambrāns a Flickr sota llicència Creative Commons
Compartir

La multinacional canadenca ha anunciat que ha arribat a un acord amb Amazon per a preinstal·lar la botiga d’apps d’aquesta darrera en els seus smartphones, aconseguint amb això augmentar en gran mesura la base d’aplicacions disponibles en l’ecosistema del seu sistema operatiu.

El llançament es produirà juntament amb la versió 10.3 de la plataforma BlackBerry OS, la data de sortida al mercat de la qual està prevista per a aquesta propera tardor.

La botiga d’aplicacions d’Amazon compta amb apps d’Android, ja que el sistema operatiu Fire OS del llibreter nord-americà no deixa de ser una versió d’Android “capada” per a què empri els serveis de la mateixa companyia de Jeff Bezos i no els de Google. BlackBerry OS disposa d’una capa de compatibilitat que li permet executar apps d’Android.

L’anunci coincideix en el temps amb la presentació del Fire Phone, el telèfon intel·ligent d’Amazon, i pot ser beneficiós per a ambdues empreses; d’una banda, Amazon amplia el seu mercat, podent monetitzar més i de clients que no ho són actualment dels seus serveis.

Per l’altra banda, a BlackBerry li permet proporcionar als seus usuaris accés a un catàleg de prop d’un quart de milió d’aplicacions, entre les quals hi ha títols tan populars com Netflix, Groupon, Candy Crush Saga, Pinterest o Minecraft.

Malgrat tot, per a la companyia canadenca no deixa de suposar un petit handicap: si els desenvolupadors d’Android “maten dos pardals d’un tret” en publicar les seves apps a la botiga d’Amazon, és difícil que es molestin en crear apps natives per a BlackBerry OS , per la qual cosa és d’esperar una davallada en el seu nombre en favor de les apps d’Android que també es poden executar a la plataforma de programari de la canadenca.

I això ens porta a preguntar-nos quin sentit tindrà BlackBerry OS si es converteix, senzillament, en una base per a executar apps d’Android quan ja existeix el mateix sistema del robot verd per fer-ho. És a dir: quin factor diferenciador tindran els terminals de la marca d’Ontario per inclinar la balança de la compra al seu favor i no d’un smartphone Android?

Imatge que il·lustra aquest article propietat de Kārlis Dambrāns a Flickr sota llicència Creative Commons

BlackBerry busca recolzar-se en la botiga d’apps d’Amazon
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: