Cafès Novell personalitza l’oferta de distribució gràcies a una app

L'app de Cafès Novell
Compartir

A partir d’ara, els establiments que siguin clients de la cafetera catalana Cafès Novell, gaudiran d’una estratègia personalitzada per al seu negoci, que es reflectirà en la venda de determinats productes en funció dels gustos i preferències de la seva clientela.

Aquesta empresa, nascuda el 1958 i amb seu a Vilafranca del Penedès, es dedica a la sel·lecció, importació, torrefacció i venda de cafè, i com totes les grans empreses, s’ha hagut d’anar adaptant als canvis del mercat al llarg dels anys, especialment en aquests darrers en els quals les novetats s’han succeït a un ritme vertiginós.

Entre aquests canvis, s’hi troba l’adveniment de les noves tecnologies, un repte per al qual Cafès Novell ha comptat amb els productes d’Apple, entre ells les tauletes iPad per a la seva flota de comercials, el que els permet substituïr els gruixuts catàlegs en paper d’abans, per catàlegs electrònics des dels quals, es pot fer directament la comanda a la seu central per via telemàtica.

Però Cafès Novell no s’ha quedat només aquí, i ha creat una app anomenada Simulador Novell per a crear un model de negoci personalitzat per al venedor dels productes Novell.

Partint de dades com el consum de productes, les vendes i les comandes realitzades a Cafès Novell, el comercial d’aquesta darrera pot simular un model de negoci amb una sèrie de compres de productes, les vendes i els beneficis obtinguts, de manera que l’oferta s’adapti a la demanda de la clientela del local i, per tant, s’optimitzin comandes i beneficis.

Una altra vista de l'app de Cafès Novell

Una altra vista de l’app de Cafès Novell

Per a l’empresa cafetera catalana, els iPad consititueixen una peça fonamental del model de negoci personalitzat. “Els comercials veuen molts avantatges en l’ús de l’iPad. Estalvien temps perquè accedeixen a les dades de forma més ràpida“, explica Manel Souto, Cap de Vendes de Cafès Novell. “Envien les dades a l’empresa de manera fàcil i immediata i, per tant, disposen de més temps per a realitzar noves operacions de venda. I, a més, amb l’avantatge afegit de portar amb prou feines pes a la maleta“.

Però la iniciativa no només ha beneficiat als locals que venen productes de Cafès Novell optimitzant-ne el consum, si no que també ho ha fet a la mateixa companyia, ja que s’ha constatat un increment en el nombre de comandes i del volum de cadascuna d’aquestes.

Cafès Novell personalitza l’oferta de distribució gràcies a una app
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: