Captio i Telefònica s’alien per oferir serveis a les empreses

A l'esquerra Joel Vicient, CEO i fundador de Captio, amb Fernando Abella, Director de Telefónica Digital España
Compartir

L’operadora oferirà la solució de la startup catalana que permet a les empreses gestionar les seves despeses.

L’any 2017 entrarà en vigor la nova normativa de l’Agència Tributària que obliga a les grans empreses (i amb caràcter optatiu per a les altres) a informar de manera individualitzada de tots els tiquets de despesa, tant emesos com rebuts. D’aquesta manera s’eliminen els assentaments resum en els casos de factures simples o tiquets de viatge i consumició, tal i com es ve fent fins ara.

La solució de Captio es basa en la tecnologia de reconeixement òptic de caràcters (OCR per les seves sigles en anglès), que permet passar les dades del paper a l’ordinador sense haver-les de tornar a picar.

Per explicar-ho planerament, el que es fa és escanejar el tiquet per a què l’ordinador n’interpreti la informació i l’entri, de forma automàtica, a la base de dades de comptabilitat i gestió.

I per a escanejar aquestes dades no cal ni tan sols esperar arribar a l’oficina per introduïr el tiquet en un gran i pesat escàner professional, si no que ho pot fer el mateix treballador sobre el terreny mercès al seu smartphone, només havent de fer una fotografia al tiquet.

En introduïr totes les dades directament als servidors de l’empresa, aquest sistema en facilita el control centralitzat i l’aprovació dels tiquets de despesa.

A banda de facilitar la tasca administrativa, la solució de Captio permet prescindir del suport paper, ja que la digitalització està reconeguda per l’Agència Tributària.

L’acord entre Telefónica i Captio arriba per a aquesta darrera en un moment en el que grans empreses com BBVA, Bankinter, Ricoh, Mango o Carrefour, ja han provat i/o implantat la seva solució. Captio és una startup sorgida del programa Open Future de la mateixa Telefónica.

D’aquesta manera, Captio entra a formar part del programa de socis comercials de Telefónica Digital España, amb el qual la multinacional de les telecomunicacions busca promoure i gestionar la signatura d’acords marc de col·laboració entre socis amb empreses col·laboradores.

Captio i Telefònica s’alien per oferir serveis a les empreses
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: