Chrome OS, també útil en les aplicacions de ‘digital signage’

Compartir

Nous dispositiu del fabricant AOPEN empren aquesta plataforma de programari en ordinadors empotrats per a aplicacions de publicitat i senyalètica.

Dissenyat en principi per al seu ús per part dels usuaris finals en ordinadors d’escriptori (portàtils i sobretaula), el sistema operatiu Chrome OS de Google pot obrir-se també a nous mercats i aplicacions.

Bon exemple d’això són els nous dispositius Chromebox Commercial i Chromebase Commercial del fabricant AOPEN, dos ordinadors concebuts per a aplicacions de digital signage, senyalètica i publicitat.

Quan, per exemple, estem esperant el nostre vol a l’aeroport i veiem les pantalles en les quals es mostren els horaris i la corresponent informació dels retards així com les portes d’embarcament per accedir a cada avió, o aquelles altres pantalles que ens mostren anuncis diversos que van cambiant, tot això forma part del que es coneix com a digital signage.

El Chromebox Commercial d’AOPEN és un mini-ordinador fanless (és a dir, sense ventiladors mecànics) basat en un processador Celeron N2930 de quàdruple nucli d’Intel amb 4 GB de memòria RAM i 32 GB d’espai d’emmagatzematge, que compta amb connexió Wi-Fi i tarja de xarxa per cable, a més de dues sortides de vídeo per poder-lo connectar simultàniament a dos monitors.

Chromebox Commercial

Chromebox Commercial

Per la seva banda el Chromebase Commercial és una tauleta tàctil amb les mateixes característiques bàsiques que l’anterior model (processador, memòria i espai d’emmagatzematge intern), pensada per al seu ús públic i, per això, amb un panell tàctil resistent a l’aigua.

La novetat de tots dos aparells és que tant un com l’altre empren Chrome OS com a sistema operatiu amb el qual funcionen.

Basat en un nucli Linux sobre el qual s’hi executa un gestor de finestres i el navegador web Chrome de Google (d’aquí el seu nom) no permet l’execució d’aplicacions en local més enllà d’un gestor de fitxers i un reproductor multimèdia.

Aquesta característica pot fer pensar que el sistema és molt poc flexible, però això també el dota (al menys a nivell teòric) d’una seguretat i una robustesa superior a la resta de plataformes de programari d’altres fabricants.

És per això que el seu ús en aplicacions de màrqueting, publicitat i digital signage té avantatges i inconvenients, potser més dels primers que dels segons si preparem bé els nostres continguts per a la web, ja que amb la seguretat i robustesa de Chrome OS és molt probable que ens estalviem problemes de manteniment.

Guillem Alsina
Etiquetes: