Chrome OS, també útil en les aplicacions de ‘digital signage’

Compartir

Nous dispositiu del fabricant AOPEN empren aquesta plataforma de programari en ordinadors empotrats per a aplicacions de publicitat i senyalètica.

Dissenyat en principi per al seu ús per part dels usuaris finals en ordinadors d’escriptori (portàtils i sobretaula), el sistema operatiu Chrome OS de Google pot obrir-se també a nous mercats i aplicacions.

Bon exemple d’això són els nous dispositius Chromebox Commercial i Chromebase Commercial del fabricant AOPEN, dos ordinadors concebuts per a aplicacions de digital signage, senyalètica i publicitat.

Quan, per exemple, estem esperant el nostre vol a l’aeroport i veiem les pantalles en les quals es mostren els horaris i la corresponent informació dels retards així com les portes d’embarcament per accedir a cada avió, o aquelles altres pantalles que ens mostren anuncis diversos que van cambiant, tot això forma part del que es coneix com a digital signage.

El Chromebox Commercial d’AOPEN és un mini-ordinador fanless (és a dir, sense ventiladors mecànics) basat en un processador Celeron N2930 de quàdruple nucli d’Intel amb 4 GB de memòria RAM i 32 GB d’espai d’emmagatzematge, que compta amb connexió Wi-Fi i tarja de xarxa per cable, a més de dues sortides de vídeo per poder-lo connectar simultàniament a dos monitors.

Chromebox Commercial

Chromebox Commercial

Per la seva banda el Chromebase Commercial és una tauleta tàctil amb les mateixes característiques bàsiques que l’anterior model (processador, memòria i espai d’emmagatzematge intern), pensada per al seu ús públic i, per això, amb un panell tàctil resistent a l’aigua.

La novetat de tots dos aparells és que tant un com l’altre empren Chrome OS com a sistema operatiu amb el qual funcionen.

Basat en un nucli Linux sobre el qual s’hi executa un gestor de finestres i el navegador web Chrome de Google (d’aquí el seu nom) no permet l’execució d’aplicacions en local més enllà d’un gestor de fitxers i un reproductor multimèdia.

Aquesta característica pot fer pensar que el sistema és molt poc flexible, però això també el dota (al menys a nivell teòric) d’una seguretat i una robustesa superior a la resta de plataformes de programari d’altres fabricants.

És per això que el seu ús en aplicacions de màrqueting, publicitat i digital signage té avantatges i inconvenients, potser més dels primers que dels segons si preparem bé els nostres continguts per a la web, ja que amb la seguretat i robustesa de Chrome OS és molt probable que ens estalviem problemes de manteniment.

Chrome OS, també útil en les aplicacions de ‘digital signage’
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: