Coses a tenir en compte quan comprem un smartphone d’importació

Compartir

No només el preu ha de ser un factor a tenir en compte per comprar un telèfon d’importació, sobretot si el que volem és que funcioni…

Els avantatges d’adquirir un terminal d’importació, és a dir, que no es vengui en el nostre mercat i que vingui de fora (comprat a través d’Internet, per exemple) poden ser diversos: preu, aconseguir un aparell que aquí no es ven, marques que no arriben, variacions amb característiques que les versions d’aquí no inclouen,…

Però fent-ho, també estem subjectes a perills. Vegem-ne alguns i com evitar-los.

GSM vs. CDMA

Compte sobretot amb les ofertes de terminals procedents del continent americà que ens trobem per Internet, especialment en llocs com Amazon o eBay, ja que aquests empren freqüències molt diferents.

Malgrat que potser podríem arribar a emprar un mòbil americà aquí, molt probablement aniria “a mig gas”, amb problemes de connexió i potser d’ús de certes aplicacions com els pagaments electrònics.

Igualment, hem d’anar amb compte amb l’adquisició de mòbils llançats al mercat en altres regions del món i pensats per funcionar en sistemes de xarxes diferents dels europeus en general i de l’espanyol concretament.

Més, en el següent punt.

Compliment amb les freqüències d’ús a l’Estat Espanyol/Europa

La regulació de l’Estat Espanyol fa que les freqüències emprades per a telefonia mòbil siguin les dels 800, 900, 1500, 1800, 2100 i 2600 MHz. Per a la xarxa 2G/GSM s’empren les de 900 i 1800, per a la xarxa 3G s’empren les freqüències 900 i 2100, i per a la 4G s’empren les de 800, 1500, 1800 i 2600 MHz.

Val la pena comentar que la freqüència dels 1500 MHz no està encara en servei, pel que probablement molts dels terminals que estiguin actualment en servei poden no ser compatibles.

Si el nostre mòbil no té cobertura en alguna d’aquestes bandes en alguna de les tecnologies de connectivitat (com, per exemple, que no compleixi amb els 800 MHz en 4G), això no voldrà dir que no es pugui connectar a les xarxes 4G sempre i quan pugui treballar amb alguna de les altres bandes emprades per la tecnologia.

Com més bandes tingui de compatibilitat, més ràpida, més fiable, de més qualitat i més estable serà la nostra connexió, pel que hem de buscar terminals que compleixin amb el màxim nombre possible de bandes, si no és que pot complir amb totes.

Tampoc és qüestió de pensar “si tinc cobertura de 4G, ja no em cal comprovar les bandes 3G. Hem de tenir en compte que en molts llocs encara no hi arriba la cobertura 4G, i disposar d’un mòbil que no cobreixi bé la 3G és exposar-nos a quedar-nos tot sovint sense accés a Internet.

De la mateixa manera, no tenir les freqüències de la 4G ben cobertes, ens exposa a no poder gaudir de la màxima velocitat i capacitat de transmissió de dades de la darrera generació de connectivitat mòbil fins que a partir del 2020 comenci a entrar en servei la 5G.

Tenint en compte el que hem explicat en aquest article, sempre que penseu a adquirir un nou terminal d’importació, heu de comprovar les freqüències, les quals podreu identificar per estar precedides pel tipus de connexió (2G, 3G o 4G), i amb l’indicador de les unitats (MHz, de Megaherços) al final.

Si terminal que hem acabat d’adquirir compleix amb totes les freqüències i, malgrat tot, tenim problemes de connexió, el problema podria ser del programari.

Mai sobrarà que ens posem en contacte amb el fabricant abans de comprar el dispositiu per a preguntar.

Garantia

No és que al nostre nou i flamant terminal li hagi de passar res, però fóra bo cobrir-nos les espatlles per si de cas. Al cap i a la fi, la garantia és, precisament, per a això.

La millor manera de saber si el telèfon que volem té cobertura de garantia al nostre país i com l’hauríem de tramitar en cas que ho necessitéssim, és preguntant-ho directament a la companyia fabricant i a la web que ens el ven, i contrastar ambdues versions, així com fer-ho a la delegació aquí de la mateixa fabricant (si és que n’hi ha).

Compte amb els llocs d’ofertes barates, que en alguns casos poden oferir un terminal d’una marca desconeguda, amb bones prestacions i rebentat de preu, però després la garantia al nostre país és paper mullat, pel que si li passa alguna cosa, podem acabar amb un bonic “totxo” inútil a la mà. Això si, un totxo ben car…

Les tramitacions de garanties poden funcionar de diferents maneres: ens podem trobar amb un servei centralitzat, o bé amb tallers franquiciats que ens ofereixen un servei de proximitat.

Igualment, hauríem de preguntar per una garantia d’abast mundial, per si de cas el terminal se’ns espatlla durant un viatge a l’estranger.

També ens hauríem de preguntar per la disponibilitat de peces un cop acabi el període de garantia, no sigui que ens comprem un mòbil que, al cap d’uns anys, hàgim de llançar perquè ja no trobem peces disponibles o haver-les de comprar fora ens n’encareix excessivament la reparació.

Idioma

Pot semblar una cosa òbvia, però no necessàriament el terminal que adquirim podrà incorporar tots els idiomes que ens interessin.

La majoria dels terminals que es posen a la venda avui en dia funcionen amb el sistema operatiu Android. Google inclou, entre d’altres, el català i el castellà entre les nombroses opcions idiomàtiques que posa a l’abast dels usuaris, però no tots els terminals munten l’Android de Google estàndard, sinó que alguns personalitzen els seus sistemes i no inclouen totes les llengües que té el sistema base.

Val la pena investigar sobre el suport idiomàtic i, també, sobre si li podem canviar la ROM per al cas que no hi hagi suport per a l’idioma que preferim.

Compte on el compres

També semblarà una obvietat, però l’exportació ha donat lloc a la picaresca, així que millor escollir una botiga fiable per a realitzar la nostra adquisició, especialment si en tenim referències de terceres parts independents i fiables, tal com pàgines web d’informació tecnològica, o coneguts que hi hagin comprat abans.

Fóra bo que ens llegíssim les clàusules d’ús i, del terminal que escollim, ens mirem ben bé el període de garantia i les condicions per tornar el telèfon al venedor en cas que no funcioni, i les despeses que això comporta.

L’enviament

Des d’aquestes ratlles ens declarem incapacitats per considerar cada cas on us poden aplicar aranzels d’importació que poden encarir en excés el producte, però sembla que si hi ha un cert acord entre els fòrums d’usuaris, que si us feu enviar el terminal per correu normal, triga més a arribar-vos, però a canvi té moltes menys possibilitats que us el retinguin a les duanes.

Temptador, oi?

Coses a tenir en compte quan comprem un smartphone d’importació
Valoreu aquesta publicació

Etiquetes: