Elon Musk presenta el túnel del futur [Loops i Hyperloops]

elon-musk-i-el-tunel-del-futur
Compartir

L’abril de 2017, Elon Musk presentava ‘The Boring Company’. Una companyia, considerada com un dels projectes més ambiciosos del fundador de Tesla i Space X, que té com a objectiu descongestionar el trànsit de les grans ciutats de tot el planeta.

Tot això a través d’enormes xarxes de túnels, batejats com Loops, mitjançant els quals els vehicles podrien evitar qualsevol mena d’embús a velocitats superiors a 240 quilòmetres per hora. Segons donava a conèixer Elon Musk durant la presentació d’aquest projecte, aquests túnels estan dirigits tant als ciutadans del carrer com aquells que viatgin en el seu vehicle. Mentre que els primers es transportaran en cabines d’alta velocitat, els que viatgin amb el seu propi vehicle podran recorreran el túnel mitjançant una tracció elèctrica que ajudarà a evitar qualsevol embús en el túnel.

Elon Musk presenta el seu primer túnel

Un any més tard, Elon Musk ha presentat el primer dels seus Loops:

“El Loop és un túnel que pot ser expandit i millorat il·limitadament. És com un sistema d’autopistes en tres dimensions sota la superfície”

Un túnel situat en el subsòl de la seu de l’empresa (Los Angeles), de gairebé dos quilòmetres de longitud i quatre de diàmetre, pel qual ha viatjat per primera vegada un Tesla X de la companyia.

Per bé que el primer viatge ha estat un èxit, encara queda molt camí per recórrer. En aquesta primera experiència, el vehicle tan sols ha aconseguit una velocitat màxima de 65 quilòmetres per hora, tal com recullen mitjans com TechCrunch. No obstant això, cal tenir en compte que tan sols es tractava d’un tram de dos quilòmetres de longitud, per la qual cosa el vehicle no ha pogut esprémer les qualitats d’aquesta via. Malgrat això, la companyia es mostra optimista de cara al futur.

Un mètode de transport molt més barat que el convencional

Durant la presentació d’aquesta via, Elon Musk ha tornat a posar l’accent que la creació d’aquests túnels seria molt més barata que els actuals. Segons The Boring Company, crear un d’aquests conductes subterranis, que tindran una grandària considerablement menor als tradicionals, és fins a quatre vegades més barat que fer un túnel subterrani convencional per al trànsit de vehicles.

D’altra banda, Elon Musk també ha assegurat que crear aquesta xarxa de túnels seria molt més fàcil que desenvolupar túnels convencionals: “Són 40 vegades més lents que un caragol i excessivament costosos”. En definitiva, la idea que proposa Musk és un “trampolí cap a l’Hyperloop”, tal com ha explicat l’empresari durant la seva última roda de premsa: “El Loop serà transport dins de les ciutats i l’Hyperloop serà el transport entre elles“.

Elon Musk presenta el túnel del futur [Loops i Hyperloops]
Valoreu aquesta publicació

Gemma
Redactora d'YCOM. T'acosta el contingut que genera més conversa a la xarxa.
Últimes entrades de Gemma (Veure'ls tots)
Etiquetes: