Els 9 viatges més èpics en cotxes intel·ligents

La breu història dels vehicles autoconduïts és intensa, i aquests viatges i anècdotes en són una bona mostra.
Ja gairebé estan aquí; el present és dels cotxes connectats, aquells que gaudeixen dels serveis d’Internet però que encara hem de conduir els humans. El futur, però, és dels cotxes intel·ligents auto-conduïts que no necessitaran pilot humà per portar-nos als llocs.
Quan podrem gaudir d’aquesta revolució? De moment ja s’han anat fent proves de trajectes en els quals el cotxe ha anat sol d’un lloc a l’altre.
Avui, precisament, us portem els 10 trajectes més èpics realitzats fins ara en aquest tipus de vehicles intel·ligents.
9. Roadrunner, de costa a costa dels EEUU
Fabricat per Delphi Automotive, va completar, al març del 2015, un viatge de San Francisco a Nova York, creuant tots els Estats Units de costa a costa. En el moment, va constituir el rècord de distància per a un viatge en cotxe sense conductor.
8. L’accident del cotxe intel·ligent de Google
Se’n va fer una muntanya d’un gra, però senzillament perquè hi estava implicat un cotxe sense conductor, i perquè aquest era de la totpoderosa Google.
La intel·ligència artificial del vehicle, que s’incorporava al trànsit, va predir que l’autobús que li venia per l’esquerra li cediria el pas, però el que encara no saben les intel·ligències artificials és que molts humans som, senzillament, maleducats.
7. Podran fer la competència als Fòrmula 1?
El 2014, un Audi RS7 modificat va aconseguir fer, sense conductor humà, una volta completa al circuit de Hockenheimring en 2 minuts i 10 segons, amb una velocitat punta de 239 kilòmetres per hora.
Malgrat que les xifres semblin impressionants, i tot i que estan molt bé per a un cotxe no pilotat per humans, queden encara molt lluny de les que marquen els conductors humans, amb uns 30 segons més per volta, i molt lluny encara del rècord del circuit, establert en un minut i tretze segons per Michael Schumacher el 2004, amb una velocitat punta de 313 km/h.
6. Els pioners
1995 sembla un any impossible per provar una tecnologia que tots associem amb el nou mil·lenni i amb dates molt més properes en el temps, però en aquell any dos científics de la universitat Carnegie Mellon es van embarcar en un cotxe autoconduït en un viatge amb l’explícit nom de “a través d’Amèrica sense mans”, i que els va dur de Pittsburgh a San Diego.
Naturalment, ambdós anaven només com a passatgers…
5. Travessant el desert de Sonora
Des de Nogales (al sud dels Estats Units, just a tocar de la frontera amb Mèxic. No confondre amb altres ciutats d’aquest darrer país), travessant el desert de Sonora, fins a Ciutat de Mèxic, passant per Guadalajara.
4. Cap al CES!
La fira tecnològica per excel·lència se celebra, no en va, al país on més s’ha investigat i s’està investigant sobre cotxes autoconduïts.
Si a això li afegim que les carreteres de l’estat de Nevada són força tranquil·les… tenim l’escenari ideal per a realitzar proves amb vehicles autònoms, que és precisament el que va fer aquest Audi A7 anant des de San Francisco a Las Vegas en dos dies.
3. A l’ombra de la gran muralla
El puixant gegant tecnològic asiàtic, la Xina, no ens podia faltar aquí. Si bé la travessa del país no es va fer, al contrari del que diem al titular, a l’ombra del seu monument més conegut, sí que el va travessar de punta a punta.
2. I ara jo a qui multo???
Quan es va abaixar la finestreta del cotxe que acabava de fer apartar de la via pública perquè anava massa a poc a poc, l’agent de policia que protagonitza la instantània que us mostrem aquí a sota, es va quedar desorientat durant uns segons sense saber què fer. Devia pensar “i ara… a qui coi li dono jo la multa???“.

1. Gràcies Tesla per salvar-me la vida
El pilot automàtic d’un sedan Tesla va salvar la vida del seu conductor i dels ocupants de l’altre vehicle en evitar una col·lisió frontal quan el seu conductor s’havia distret.
- Ambiseint fabrica de manera il·legal els seus productes - 26 de juny de 2020
- Catalunya provarà la mobilitat del futur - 19 de juny de 2020
- Aguanta sense fumar - 21 d'octubre de 2019