Gairebé la meitat dels ciutadans de l’Estat Espanyol compraria un cotxe autoconduit

Prototipus del cotxe sense conductor de Google
Compartir

Un estudi de dues pàgines web d’informació (una generalista i una altra dedicada al món del motor) apunta a poc més del 44% de partidaris de comprar-se un vehicle que es condueixi sol, fins i tot encara que això suposi un sobrecost en el preu.

Aquests dos mitjans són 20minutos.es i km77.com, els quals han arribat a un acord per tal que el primer incorpori un canal amb informació sobre el món del motor, els continguts del qual seran proporcionats pel segon.

I, per tal d’inaugurar-lo, km77.com ha dut a terme, conjuntament amb Q Índice, un estudi sobre la percepció que es té a l’Estat Espanyol sobre el cotxe autònom i el grau d’acceptació d’aquest vehicle.

La primera conclusió un cop sabut que poc més del 44% dels enquestats (l’estudi està fet sobre una mostra d’un miler de persones majors de 18 anys) és que, tot i l’estat tan primerenc en el qual es troben aquests vehicles, el públic objectiu ja hi està donant un gran suport.

Recordem que, fins ara, en les proves amb cotxes autoconduits només hi ha hagut un incident de certa consideració (més mediàtica que pràctica, car no va haver-hi cap ferit) del qual en puguem culpar un vehicle autoconduit, concretament el de Google que va patir una topada lateral amb un autobús quan la intel·ligència artificial del vehicle va considerar que aquest li cediria el pas, “opinió” que va xocar (literalment) amb la del conductor del bus, que va preferir passar abans…

Aquest alt nivell de confiança en el cotxe autònom surt encara més reforçat quan sabem que els enquestats que se’n mostren partidaris estarien disposats a pagar entre 2.000 i 4.000 euros extres pel seu vehicle, arribant fins i tot una part d’aquests a estar disposats a pagar fins a 10.000 euros extra per la comoditat de no haver de posar les mans al volant i la seguretat d’una màquina que no es cansa ni es despista.

De fet, una quarta part dels enquestats (25,6%) creu, precisament, que una intel·ligència artificial és un conductor més fiable que un ésser humà, mentre que el 23,9% pensen que a dia d’avui, un cotxe autònom és incapaç d’arribar a destinació només amb els seus propis recursos, necessitant per a això la intervenció humana en un moment o altre.

La confiança en el cotxe autoconduit depèn també de les circumstàncies del moment; una àmplia majoria dels enquestats veu bé que el cotxe pugui prendre el control de la conducció en el cas que el conductor humà pateixi un problema greu que li impedeixi conduir, com ara un atac de cor. En canvi, aquesta confiança baixa de manera considerable quan involucrem nens com a passatgers en l’equació.

Només un 27,1% dels enquestats no havia sentit a parlar mai fins ara del cotxe autònom, mentre que més de la meitat (un 52,4%) n’han tingut coneixement a través d’informacions aparegudes a la televisió, i només un 17,5% n’ha tingut coneixement a través d’Internet.

Per cert, que un 0,4% dels enquestats (és a dir, quatre individus) declara tenir-ne un coneixement directe. L’hauran provat?

La majoria dels qui n’han sentit a parlar vinculen el cotxe autoconduit amb Google, mentre que de les marques tradicionals, la més vinculada amb aquest tipus de vehicle és la francesa Citroën seguida per la japonesa Toyota.

Gairebé la meitat dels ciutadans de l’Estat Espanyol compraria un cotxe autoconduit
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: