Google vol revolucionar el correu electrònic amb Inbox, la nova eina de Gmail

Compartir

Google ha presentat nou servei ideat pel mateix equip de Gmail i enfocat a canviar el sistema intern de missatgeria per correu. El seu nom és Inbox i és una aplicació per Android i per ordinador, tot i que arribarà també a la resta de dispositius. Aquesta eina està totalment sincronitzada amb Gmail i l’objectiu és fer-nos més productius, deixar enrere el caos que suposa rebre, respondre i gestionar centenars d’emails cada dia i fer-ho d’una forma més intel·ligent i fins i tot divertida.

La principal diferència d’Inbox és la manera de donar-nos la informació: mentre que Gmail es queda a la superfície com a gestor de correu electrònic, Inbox vol aprofitar totes les extensions de la safata d’entrada i trobar nous entorns. Per això, han fet coses com ampliar les categories que van començar a Gmail l’any passat perquè classifiquin millor el nostre correu electrònic i fins i tot puguin aprendre de tu per adaptar-se a les teves necessitats, o ressaltar la informació més important amb dades externs del web, historial o Google Now.

bigtopblog_fullres

El visor i el disseny juguen un paper important. En comptes de repassar un per un els correus esperant informació important, el servei s’encarrega d’analitzar i mostrar les dades més destacades, com informació d’un esdeveniment que anem a visitar, dades de compres que hem de fer, o fotos i vídeos. Molt del seu potencial està relacionat amb l’ecosistema de Google.
Una altra de les novetats és la facilitat per crear recordatoris o posposar tasques. Avui en dia aquest punt està molt poc cuidat a Gmail i es coneixen pocs usuaris que ho utilitzin, sobretot pel fet de no tenir integració amb els dispositius. En aquest sentit, Inbox es pot convertir en una espècie d’unió de l’email i l’agenda. Moltes de les funcions relacionades amb aquest aspecte ja es troben a Google Keep, l’altra app de Google relacionada amb les tasques.

Google ha volgut deixar clar que Inbox no és un substitut de Gmail, sinó un servei addicional. Busca millorar l’experiència de l’email amb els missatges, etiquetes, contactes, etc. Queda clar que per iniciar sessió en aquest servei no cal obrir un nou usuari. La mateixa nota de premsa explica que pot costar entendre l’eina i fins i tot la presentació del producte com a estratègia de la companyia, però una vegada s’utilitza és molt fàcil.

De moment Inbox està en fase beta, i Google està enviant per email la primera ronda d’invitacions a usuaris de Gmail. Si teniu el plaer de provar-ho, envieu-nos les vostres opinions.

Google vol revolucionar el correu electrònic amb Inbox, la nova eina de Gmail
Valoreu aquesta publicació

Arnau Sanz Ardanuy
Director ycom.cat i de l'agència de marketing Imagina. Especialitzat en tendències, eines TIC, xarxes socials i publicitat online.
Etiquetes: