iPhone SE: una necesitat estratègica

Compartir

Prop d’un terç dels actuals posseïdors del smartphone d’Apple empren models amb pantalla de quatre polzades.

El llançament de l’iPhone SE podria fer pensar a alguns que la companyia de Cupertino tornarà a les quatre polzades de pantalla del seu terminal de telefonia clàssic en futurs models. Però, més aviat, el que podria fer és crear dues línies, una amb pantalla de mida més gran, i una altra amb el mateix maquinari que l’anterior però amb pantalla de quatre polzades.

És la conclusió que en trec després d’haver llegit l’anàlisi que en fa Felix Richter, analista de dades per a Statista, una empresa que publica anàlisis basades en dades per a promocionar-se.

Percentatge d'ús dels diferents models d'iPhone. Feu clic per accedir a l'article original

Percentatge d’ús dels diferents models d’iPhone. Feu clic per accedir a l’article original

Com indica Richter, ràpidament podem veure que els models d’iPhone de quatre polzades conformen prop d’un terç de l’actual parc d’iPhones actius, el que ens pot portar a una conclusió ràpida de què potser (i dic potser perquè si no se’ls pregunta un per un, és difícil saber-ho) els posseïdors d’aquests models els prefereixen per la seva còmoda mida de pantalla.

De fet, ja fa temps que els analistes diuen que les vendes d’iPhone s’han estancat, que els qui compren els models nous són els clients que sempre han tingut iPhone, i que el telèfon d’Apple ja difícilment capta nous consumidors.

Si això és veritat, Apple no es pot permetre perdre una part dels seus clients perquè aquests es vegin seduïts per altres ofertes de terminals d’altres marques que presenten la mida de pantalla que consideren ideal, o reduir el ritme de renovació dels terminals senzillament perquè els agrada més aquesta mida de pantalla i ja van fent amb el terminal que tenen.

Com totes les fabricants, Apple necessita i desitja fidelitzar una base d’usuaris i anar captant nou públic per a créixer, i que també el que ja té fidelitzat vagi adquirint els nous models a mesura que surten al mercat.

Un altre factor per entendre el llançament d’aquest model i, sobretot, el seu preu més econòmic, és que els mercats emergents de la Xina i l’Índia són claus per a Apple, quelcom que el mateix CEO Tim Cook ha reconegut en el passat.

Si bé no podem titllar l’iPhone SE de terminal de baix cost en general, dins de la gamma existent d’Apple si que és el terminal que presenta el preu més reduït, pel que pot arribar a ser considerat com a tal. Una retallada en el preu pot ser prou per a captar diversos milions de nous clients en aquests mercats emergents, que ara per ara veuen l’iPhone com una opció massa cara malgrat que desitjable.

Tot això em porta a pensar que en el futur podríem veure dues línies diferents d’iPhone: la primera, de mida que rondarà les cinc polzades, i la segona, més econòmica i amb pantalla de quatre polzades per abastar un espectre de població que no s’hi vol gastar tant però que desitja l’iPhone bé per prestacions, bé per símbol d’estatus.

iPhone SE: una necesitat estratègica
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: