L’Apple Watch genera més expectativa que Android Wear

L'Apple Watch de Goldgenie
Compartir

Un sol fabricant és capaç de superar la resta de la industria tecnològica en un segment de producte determinat, com a mínim, pel que fa a les perspectives dels consumidors.

I aquest fabricant no és altre que Apple. Seria difícil calcular la diferència exacta entre les expectatives que ha generat amb el seu rellotge intel·ligent en comparació al conjunt dels diversos fabricants que han apostat per Android Wear, una plataforma creada per Google a partir del seu sistema operatiu per a dispositius mòbils i “agnòstica” pel que fa a fabricant, però ho intentaré amb un parell d’exemples.

El primer de tots, el més trivial, potser amb un cert marge d’error més gran, és una cerca al Google. No ens cal entrar en cap de les pàgines trobades, tan sols amb els números ja fem: mentre que buscant “Apple watch” (dobles cometes incloses) en 0,32 segons el cercador ens torna 124 milions de resultats, buscant “Android wear” el nombre de resultats baixa a poc més de 16 milions d’entrades. Una diferència prou significativa.

Els fabricants de complements i productors d’apps també sembla que apostin amb més ganes i força per l’Apple Watch. Un bon exemple d’aquests darrers és Gameloft, que recentment ha anunciat que fins a quatre dels seus jocs (Airborne, Dragon Mania Legends, Modern Combat 5: Blackout i Brothers in Arms 3: Sons of War) disposaran d’extensió per al rellotge intel·ligent de la companyia de la poma.

Des d’aquestes extensions, els jugadors podran rebre notificacions sobre nous esdeveniments, recollir recursos (en el cas del Dragon Mania Legends) o personalitzar el personatge del joc (Modern Combat 5: Blackout). Quants jocs coneixeu per a Android Wear?

Goldgenie és una altra de les empreses que ofereix serveis al voltant de l’Apple Watch. Ells no produeixen cap app per al rellotge d’Apple, el que ofereixen són personalitzacions del seu maquinari. Quantes empreses coneixeu que facin el mateix per als rellotges amb Android Wear?

Tal i com el seu nom en anglès indica, el que fan la gent de Goldgenie és banyar d’or tota una sèrie de dispositius tecnològics, com ara els iPhone d’Apple, els Samsung Galaxy, o les tauletes tàctils iPad i Surface. L’únic rellotge intel·ligent que tenen actualment en el seu catàleg és l’Apple Watch.

Fins i tot Microsoft no s’ha pogut resistir a la influència de l’Apple Watch i ha actualitzat la seva plataforma d’emmagatzematge en el núvol OneDrive, així com el seu programa de presentacions PowerPoint, el qual pot convertir el rellotge de la poma mossegada en un comandament a distància per anar passant les dispositives mentre parlem.

Quines són les claus d’aquesta expectació? Difícil dir quelcom diferent a totes les coses que habitualment ja es diuen sobre la marca de Cupertino i sobre els seus productes: disseny acurat, novetats vanguardistes, no té por d’innovar, una estudiada imatge de marca, l’haver creat entre molts consumidors la necessitat de posseïr els seus productes (els anomenats fanboys),…

Sigui com sigui, el fenomen Apple Watch sembla que està superant amb escreix a Google Wear, i ara que s’ha posat ja per fi a la venda, veurem com el mercat materialitza aquest interès.

Guillem Alsina
Etiquetes: