Maquillatge, aplicacions i processament d’imatges

Compartir

En un món on publiquem fotos diàriament, tots ens hem convertit en improvisats models. Més o menys, tothom sap quin és el seu millor perfil. Sabem trucs per amagar les nostres imperfeccions i tots tenim un somriure de Mona Lisa. Però hi ha dies que tot això no és suficient, ja sigui perquè ens hem oblidat de dur el kit de maquillatge o, simplement, no hem descansat prou. A vegades necessitem una mica d’ajuda i a sobre, el totpoderós Photoshop és inútil davant d’una selfie que s’ha de publicar quan abans millor.

Necessitem un miracle. Una aplicació que faci de vareta o de botó màgic.

Entre les que he analitzat, per motius purament científics, Perfect365 m’ha semblat la més enganyosa… perdó, enginyosa. Des del mateix telèfon, selecciones una foto i voilà, no només tens una pell perfecta, si no que et maquilla i tot. I d’una forma molt subtil, que et convenç molt fàcil! Ja us aviso ara, és molt addictiu!!

Perfect365

Veure com les fotos milloraven sorprenentment, m’ha recordat de la Lenna. Tots els estudiants de telecomunicacions saben qui és. És una de les dones més famoses en l’àmbit del processament d’imatges. I tot això gràcies a una foto. Una foto que va aparèixer el 1972 a la revista Playboy. Amb el temps, aquesta imatge es va transformar en un estàndard científic per l’anàlisi del rendiment dels algorismes de compressió d’imatge. I no només perquè la Lenna és de fet una dona molt bella, encara que ha ajudat molt, però també perquè la imatge conté molts elements i detalls que la fan adequada per fer proves. Havien de trobar una excusa que sonés tècnica, clar.

Lenna

La història no es limita als laboratoris, Lenna o Lena Söderbers, que és el seu nom veritable, va ser la convidada d’honor el 1997 a una conferencia internacional sobre tractament d’imatges. Llavors va ser reconeguda la seva contribució al sector, ja que la llegendària fotografia es va convertir en tot un fenomen. Fins i tot Playboy va deixar d’acusar la comunitat, per la infracció dels drets d’autor, i els hi va oferir una versió millorada de la imatge per mostrar el seu suport. Per descomptat, s’ha de mencionar que aquell Playboy, del novembre de 1972, és el més venut en la història de la revista.

Mai es sap quan i on podem deixar empremta. Però com la imatge de Lenna mostra és important abraçar una idea inusual, tenir una ment oberta i renunciar a idees preconcebudes. Les històries d’èxit són aquelles en què tots els personatges viuen feliços per sempre. I en aquest cas en diferents formats i resolucions.

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)
Etiquetes: