Revolució a Snapchat? Podrien arribar els snaps permanents

Compartir

En una informació obtinguda de manera exclusiva, la prestigiosa agència Reuters revela que Snapchat estaria considerant permetre als seus usuaris crear snaps permanents, en un moviment que buscaria permetre-li lluitar de tu a tu amb Instagram.

Permetre snaps permanents no seria l’única novetat que la companyia estaria considerant oferir. Segons fonts properes a Snapchat que Reuters no identifica, també estarien considerant afegir una opció per fer pública la identitat dels usuaris que publiquen continguts marcats com a públics.

Aquesta identitat seria, òbviament, el nom d’usuari i possiblement les dades que Snapchat tingui d’aquest.

Les mateixes fonts esmentades per Reuters indiquen que el contingut afectat serien les stories, és a dir, que els snaps que s’envien privadament com a missatges no serien afectats pels canvis.

Des de Snapchat han declinat la possibilitat de comentar la informació que els oferia Reuters.

Lluitant per reinventar-se

El món veia Snapchat per primera vegada el 2011 com a app que permetia publicar fotografies i vídeos de manera temporal. De llavors ençà, el servei i app s’ha mantingut fidel a la seva essència (que trencaria radicalment si els canvis explicats s’acaben imposant), tot i que la seva funcionalitat i aparença han anat evolucionant d’acord amb els nous temps i les tendències.

També s’hi han anat afegint funcions i continguts addicionals, com ara la cerca visual, o els Snapchat Originals.

Els darrers temps ha anat perdent pistonada enfront d’altres alternatives semblants i, especialment, d’Instagram, competidora que era adquirida per Facebook el 2012.

La companyia no s’ha vist lliure de certes polèmiques, com quan la cantant Rihanna en va demanar la desinstal·lació de l’app l’any passat als seus seguidors, arran d’un anunci de Snapchat on s’hi feia befa de l’agressió patida per la cantant de les Barbados a mans del també cantant Chris Brown el 2009, qui llavors era la seva parella.

En els darrers dos anys, i com a resultat del progrés dels seus rivals, Snapchat ha perdut el 75% del seu valor a la borsa (cotitza al Nasdaq, com totes les grans empreses tecnològiques).

Els canvis proposats anirien, doncs, en la línia de reinventar el servei per tal de guanyar tracció al mercat i poder reflotar una cotització i un balanç econòmic que, de seguir l’evolució actual, fan pensar en una propera venda de l’empresa.

Revolució a Snapchat? Podrien arribar els snaps permanents
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: