S’esvaeix la frontera entre ‘drones’ i helicòpters

Compartir

Presentació del primer drone amb capacitat per a passatgers en el CES de Las Vegas.

O, en aquest cas, passatger, en singular, car l’Ehang 184 (que és així com ha estat batejat) té espai i capacitat per transportar una sola persona.

Té forma de quadcòpter, però de cada màstil en pengen dues hèlices, sumant en total vuit que es divideixen en dos jocs de quatre independents i redundants, de manera que si en fallés un, l’altre pot continuar operant amb normalitat.

No disposa de controls de vol ni li calen, car és completament automàtic, enlairant-se, volant i aterrant sota la batuta de la seva intel·ligència artificial, essent per tant un vehicle intel·ligent com els cotxes autoconduïts. Per viatjar-hi no cal, per tant, llicència de pilot, a diferència d’un helicòpter (en cas del pilot, ser-ne passatger ja és una altra cosa en aquest cas), però si que calen els permisos per a aquest tipus de màquines del país on es vulgui emprar.

Per a més seguretat, en cas de detectar-se la fallada d’alguna peça, l’Ehang 184 aterra de manera automàtica en l’àrea més propera que ho permeti, i una base terrestre de la mateixa Ehang realitza el seguiment de tots els drones, intervenint en cas que fos necessari per a la seguretat del passatger. Aquest centre té, fins i tot, la potestat de prohibir que l’aparell alci el vol en el cas de detectar circumstàncies de qualsevol tipus adverses.

El drone ha estat construït pensant sobretot en la seguretat, de tal manera que des d’Ehang afirmen que fins i tot pot volar de manera segura enmig d’una tempesta amb llamps i trons.

Per a reconèixer el punt d’aterratge, tant aquest com el punt d’inici del nostre viatge estan marcats amb un logotip d’Ehang que el sistema informàtic de bord és capaç de reconèixer gràcies a la càmera instal·lada a l’aparell.

L'Ehang 184

L’Ehang 184

La única possibilitat de control que té el passatger és decidir si engega l’aire condicionat de bord, acció que pot dur a terme mercès a la tauleta tàctil que disposa davant del seu seient, i que li permet veure també els paràmetres de vol.

Aquest drone s’impulsa gràcies a l’energia elèctrica i a un conjunt de bateries, tenint un consum total de 14,4 kw/h. Tota l’energia que fa servir és “verda”.

L’estructura principal de l’aparell està fabricada amb un material composat de fibra de carboni i epoxy, amb part de l’estructura feta en una aleació d’alumini.

L’Ehang 184 té una velocitat màxima de 101 km/h, un sostre operatiu de 3.505 metres i una autonomia de 23 minuts, el que suposa que, a dia d’avui i amb càrrega màxima, és capaç de transportar el passatger a 32 kilòmetres.

Si ja esteu pensant en adquirir un d’aquests aparells per estalviar-vos les cues matinals tot anant cap a la feina i els diners que hi perdeu en benzina, penseu-vos-hi dos cops, doncs potser no us sortirà a compte, ja que el seu preu es situarà entre els 200.000 i els 300.000 dòlars.

Ehang és una fabricant xinesa que ja té diversos drones “normals” (sense capacitat de passatgers) al mercat

S’esvaeix la frontera entre ‘drones’ i helicòpters
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: