Smartwatches, preu: 30 euros

Un dels smartwatches de nova generació amb Android Wear
Compartir

Segons prediu Gartner, l’explosió del mercat el 2015 i l’aparició d’OEMs xinesos, farà que els preus baixin fins als 30 dòlars.

Què us semblaria tot un rellotge intel·ligent amb Android Wear per només 30 euros? Doncs potser no hagueu d’esperar gaire per veure aquests preus, ja que segons la prestigiosa consultora nord-americana Gartner, el 2015 el mercat dels rellotges intel·ligents i les polseres de fitness explotarà i, amb aquesta explosió, entraran els fabricants OEM que rebaixaran considerablement el preu dels dispositius.

Tampoc és una quelcom excepcionalment nou; estem acostumats a veure preus que s’acosten als 250 euros/dòlars per als darrers llançaments amb Android Wear, com el Moto 360 de Motorola, o l’LG G Watch R, i d’entre 100 i 200 euros/dòlars per als dispositius de la generació immediatament anterior, que munten un Android personalitzat. Però aquests són els rellotges de les grans marques.

Amb tan sols una ràpida “passejada” per les pàgines de venda d’electrònica de talla internacional com Amazon ens n’adonarem que hi ha tota una miríada de fabricants no tan coneguts que ofereixen les seves creacions a un preu que es troba entre els 40 i els 50 euros/dòlars.

El bon moment en què es troben els smartwatches fa que nou dels fabricants de smartphones del top ten mundial tinguin almenys un rellotge intel·ligent en el mercat o estiguin a punt de llançar-ne un, quan fa un any eren només dues d’aquestes marques les que el tenien. I, per al 2016, Gartner prediu que el 40% dels dispositius electrònics de canell que seran venuts, correspondran a smartwatches.

Però aquest bon moment i les excel·lents perspectives de futur han estat construïts en base a l’assaig i error; dispositius com el Sony Smartwatch o el Galaxy Gear han generat molta expectació mediàtica però, segons continua argumentant Gartner, no han acabat d’agradar als consumidors per la seva experiència d’usuari.

Android Gear pot ser el revulsiu que acabi popularitzant els rellotges intel·ligents, segons la consultora, ja que aporta una experiència d’usuari satisfactòria i, un punt també important, unificada entre fabricants.

El taló d’Aquil·les dels actuals smartwatches és el consum de bateria que provoquen en els smartphones als quals es connecten. En fer-ho via Bluetooth, obliguen a què aquesta connexió estigui activada permanentment a l’smartphone, la qual cosa fa que els terminals amb una bateria ajustada que fins ara amb prou feines arribaven a final del dia, ara hagin de ser recarregats a mitja jornada.

En canvi, la bateria dels rellotges amb un ús normal pot durar fins a cinc o sis dies.

La conclusió de Gartner és que els preus baixaran més. Els fabricants xinesos que actualment comencen a llançar wristbands (polseres de fitness) al seu mercat intern, expandiran les seves operacions i entraran ràpidament en el segment dels smartwatches. A partir de l’any vinent, i arribant a un punt culminant en la campanya nadalenca 2015/16, qualsevol podrà comprar-se un rellotge intel·ligent per uns 30 euros o dòlars.

Gartner parla d’un preu de 30 dòlars, xifra que he mantingut per a la Unió Europea simplement canviant la moneda, com fan molts fabricants.

I pel que fa a Apple? El seu Apple Watch es ven a un preu molt superior, el que seria un llast si no fos que la companyia de la poma ha cuidat molt el disseny del seu rellotge, la qual cosa funcionarà com a un atractiu de valor afegit per a molts compradors que, d’una altra manera, el descartarien per un preu excessiu.

Guillem Alsina
Etiquetes: