Sony presenta l’Xperia Z4 al Japó

Compartir

Pocs canvis respecte als models precedents si deixem de banda els vuit nuclis del processador de Qualcomm.

La multinacional japonesa Sony ha presentat al seu país (i a l’espera d’una presentació a nivell internacional) la nova versió del seu smartphone flagship, l’Xperia Z4, sis mesos després de la presentació i llançament del seu predecessor, el Z3.

Pocs canvis en la configuració respecte a l’anterior model, si exceptuem el microprocessador, un SnapDragon 810 de Qualcomm amb vuit nuclis (en els anteriors models, el micro era un quadcore, quatre nuclis) de 64 bits, al qual acompanyen 3 Gb de memòria RAM i la mateixa càmera de 20,7 megapíxels que ja equipava els models precedents.

La cámera frontal, de 5,1 Mpx, disposa d’un objectiu gran angular, adequat per captar selfies multitudinaris o personals però en els quals es vegi una bona panoràmica del lloc en el qual ens trobem.

Com en les versions anteriors, el nou terminal és resistent a l’aigua i la pols amb certificació IPX5/IPX8 i IPX6, i molt prim amb tan sols 6,9 mm de gruix i 144 grams de pes. La pantalla és de 5,2″ rodejada d’un marc d’alumini que li dóna força i consistència al terminal. La bateria és de 2.930 mAh, una xifra semblant a les dels darrers terminals de la sèrie.

El sistema operatiu que l’equipa és, com no podia ser d’altra manera, Android en la seva versió 5.0, malgrat que la darrera presentada ha estat la 5.1.

Podem llegir els detalls en japonès en el comunicat original de Sony, encara que si volem més comoditat podem recòrrer a la noticia en anglès que n’ha fet TechCrunch.

La multinacional indica que la disponibilitat d’aquest model per al mercat nipó serà per a finals d’estiu, però no diu res del seu llançament internacional ni de la versió Compact a la qual ja ens té també acostumats.

Davant d’aquesta presentació, i en ple procés de reestructuració d’una Sony que l’ha dut a apostar pel camp de la mobilitat, en el qual ha aconseguit excel·lents crítiques als seus dispositius, però un èxit en el mercat dubtós, cal preguntar-se si l’estratègia de presentar una nova versió del seu flagship cada sis mesos és encertada o és un error que distreu als possibles compradors i els fa allargar-se en la seva decisió de compra esperant les novetats que pugui portar el següent model i la conseqüent baixada de preus dels dispositius anteriors.

Guillem Alsina
Etiquetes: