Taylor Swift dóna en el clau

Taylor Swift. Imatge de Jana Zills a Flickr sota llicència Creative Commons
Compartir

I que no se m’entengui malament, no és que em posicioni sobre la seva decisió d’abandonar Spotify, però em sembla una jugada de màrqueting de llibre.

La cantant country-pop (definició treta de la Wikipedia) Taylor Swift anunciava fa uns dies que abandonava la plataforma musical per streaming de Spotify. La seva queixa: que no li sortien els comptes, que guanya pocs diners amb la seva música en aquesta plataforma.

Des de Spotify ja ha contestat el moviment, evidentment negant que això sigui així i cantant les lloances del seu sistema per a artistes i consumidors. En els fòrums que avui dia constitueixen l’eix de les converses a Internet i, especialment, a Twitter, molts són els internautes que opinen i es posicionen. I, al meu parer, aquí rau el quid de la qüestió del moviment de Swift.

Què li pot proporcionar l’abandonament de Spotify? Potser els usuaris d’aquest servei que són aficionats a la seva música es passaran a iTunes? Possible en algun cas molt localitzat, però improbable en un nombre significatiu. Els qui han perdut la seva música a Spotify passaran per una botiga de discos a comprar-se-la en CD? Tan improbable o més que en el cas anterior.

Però es parla de Swift i, com diu aquell ja vell adagi “que es parli de mi, encara que sigui malament“. I de Spotify també se’n parla, així que, tan malament, la jugada no els ha sortit a cap dels dos, i compte, que no estic dient que hagi estat pactada, encara que en aquests casos sempre hi ha un marge per al dubte raonable.

Per cert que les cançons de Taylor Swift no han desaparegut del tot de Spotify, ja que encara se’n poden trobar algunes com les que pertanyen a la banda sonora d’Els Jocs de la Fam. És de suposar que hi són per temes de drets que corresponen a la productora del film o alguna cosa semblant, però… no podria ser tot degut a una calculada estratègia per promocionar, precisament, aquestes cançons?

A més, és factible pensar que el segell editorial de la seva música també hi tingui alguna cosa a dir en tot aquest afer i, si és així, per què no fa el mateix pas amb els altres artistes que té en cartera?

Crec que, tard o d’hora, Swift tornarà a Spotify. Poc (si és veritat que es guanya poc en aquest servei) és més que res, i és difícil imaginar que un cop hagi sortit d’aquí s’incrementin els seus beneficis perquè els seus fans migren massivament a altres formes d’adquirir i posseir la seva música.

De moment, es parla de Swift i Spotify, el que no és poc.

Imatge que il·lustra aquest article de Jana Zills a Flickr sota llicència Creative Commons

Taylor Swift dóna en el clau
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: