Toshiba centrarà la seva línia de PCs en el mercat corporatiu

La divisió de PCs de Toshiba no passa precisament per les seves hores més brillants. Imatge de l'usuari danie; a Flickr sota llicència Creative Commons
Compartir

Continuarem veient PCs de Toshiba a les botigues, però no en la varietat a la que ens tenia acostumats la marca japonesa fins ara.

Toshiba anunciava ahir que reestructurarà la seva divisió de fabricació de PCs per centrar la seva producció en el mercat corporatiu (B2B, Business to Business) i reduir la seva presència en el mercat de consum (B2C, Business to Consumer) abandonant fins i tot determinats formats de dispositiu.

Amb aquestes mesures, Toshiba busca consolidar la seva unitat de fabricació de PCs, que en els darrers exercicis no havia aconseguit bons resultats.

La marca japonesa apostarà per la Internet de les coses (IoT, Internet of things) per obrir-se pas amb més força en un terreny al qual tots els analistes preveuen un brillant futur en el qual, milers de milions de dispositius connectats estaran en poder tant d’usuaris com d’empreses i organitzacions de tota mena.

Toshiba passarà bona part de l’energia que ara s’emprava en la fabricació de PCs per al mercat domèstic, a la producció de home appliances, dispositius d’eHealth, i altres dispositius d’aquesta línia.

Amb totes aquestes mesures, Toshiba espera incrementar un 50% les vendes B2B per a l’any fiscal de 2016.

Significarà això que deixarem de veure ordinadors Toshiba a les botigues? Segons el que pot desprendre de la lectura de la nota de premsa publicada per la companyia japonesa, no, continuarem veient màquines sota la marca Toshiba a la venda a les botigues.

En primer lloc perquè en moltes botigues i centres comercials trobem en exposició màquines que van destinades al sector negocis i, en segon lloc, perquè el que ha indicat Toshiba és reduirà la seva presència i eliminarà directament diversos formats de dispositiu, aquells en els quals hi ha més competència i menys beneficis, però no sortirà completament del mercat. El que si passarà és que veurem menys màquines sota marca Toshiba als aparadors i zones d’exposició de les botigues.

Com és habitual en aquests casos, la reestructuració tindrà efectes negatius sobre la força laboral de la companyia afectada: uns 900 treballadors perdran els seus llocs de treball i alguns centres de producció seran traslladats fora del Japó.

Toshiba no és l’única que ha tingut problemes amb la seva divisió de fabricació de PCs veient-se obligada a reestructurar-la; en el passat, IBM ja va resoldre aquest problema venent la seva a Lenovo, mentre que Sony va dur a terme el mateix moviment més recentment.

En el que alguns ja estan anomenant “era post-PC”, les marques que han sabut veure en el passat la importància que tindrien els smartphones, tablets i dispositius d’altres formats, són les que estan sobrevivint i posicionant-se per acaparar el mercat en el nou paradigma de consum. A Toshiba li ha costat molt més fer aquest pas.

Imatge que il·lustra aquest article de l’usuari danie; a Flickr sota llicència Creative Commons

Guillem Alsina
Etiquetes: