2: Perquè les marques digitals globals aposten pel català #10raons

Compartir

Aquesta és la segona de les 10 raons perquè els productes digitals parlin català, una publicació del Departament de Llengua i que nosaltres aprofitem per fer aquesta campanya.

Les empreses volen clients i usuaris dels seus serveis i en l’objectiu d’atraure’ls i convèncer amb els seus productes ja cal que tinguin en compte qüestions com la llengua amb que els presenten. Atraure i fidelitzar usuaris es pot fer de diverses maneres però segurament adoptar una llengua amb força usuaris com el català, com un element més a oferir, pot tenir els seus beneficis.

Internet ha donat l’empenta necessària per visibilitzar tot plegat i per a que les pròpies marques s’haguin autoconvençut. Més enllà de la seva estratègia comercial, la demanda potencial de catalanoparlants no deixa de ser un argument de pes per a que empreses del sector digital es prenguin seriosament l’oportunitat d’oferir productes en la nostra llengua a través de la xarxa. Tot sigui pel potencial de captació d’usuaris que té, que amb les dades a la mà, representa una oportunitat de negoci inqüestionable, amb més de 10 milions de possibles clients.

És així com s’explica que marques digitals globals com ara Google, Microsoft o Apple s’haguin decidit a incoporar el català en els seus productes. Aquestes grans corporacions integren la majoria de serveis del seu ecosistema en la nostra llengua, com per exemple els serveis de mail, d’emmagatzematge o els seus respectius sistemes operatius.

Més enllà dels fets, també trobem declaracions que demostren el valor que pot tenir utilitzar el català en productes digitals. L’exemple més conegut són les respostes de Google quan és preguntat per la nostra llengua. Els seus informes demostren l’alt nivell de presència del català en relació el nombre de parlants, i el català està considerada una de les llengues més potents de tot el món, situada com a mínim en el top 15.

Conscients d’això, recentment Google va incloure declaracions en català en un vídeo que feia promoció d’un dels seus més innovadors productes, Google Maps Business View, i que es va distribuïr per tota Espanya.

Però no només les grans companyies utilitzen el català en els seus productes digitals.

També ho fan empreses catalanes que venen a l’estranger i que hem comentat recentment com la del joc Stubies, que és un èxit a l’App Store i com no, també es pot descarregar en català. En aquest cas també incorporen el mateix criteri.

En un acte organitzat el passat 12 de març per explicar precisament la publicació de les 10 raons, vam poder escoltar altres exemples d’empreses catalanes que utilitzen els seus serveis i productes en català. podeu escoltar les seves experiències en aquest vídeo.

Malgrat totes aquestes dades, encara hi ha molt camí per fer. Com a usuaris també podem aportar el nostre gra de sorra per ajudar a promoure el català en l’àmbit 2.0, per exemple activant tots aquests serveis en català, i així demostrant a les grans empreses del valor que poden tenir treballant amb la nostra llengua.

www20.gencat.cat docs Llengcat Documents Publicacions Altres Arxius 10 raons CAT.pdf

Podeu llegir la publicació sencera de la Direcció General de Política Lingüística en aquest enllaç.

2: Perquè les marques digitals globals aposten pel català #10raons
Valoreu aquesta publicació

Etiquetes: