40.000 llaunes de Coca-Cola per l’etiquetatge en català #RepteCocacola

Compartir

La Plataforma per la Llengua ha organitzat aquest matí a la plaça Catalunya de Barcelona un esdeveniment per reclamar a les empreses que etiquetin en català, amb una campanya centrada amb la marca Coca-Cola.

La primera llauna del mosaic l’ha col·locada aquest matí el president de Plataforma per la Llengua, Òscar Escuder. I Pilar Roig, mare d’en Martí i en Bernat Gasull, ha posat l’última llauna. L’acte ha estat presentat per l’actor Jordi Martinez acompanyat de diversos famosos com Joan Tardà, Carme Forcadell, Muriel Casals i diversos personalitats del món polític, social i cultural. Al sinal s’ha fet un concert de cloenda a càrrec de Titot i David Rossel, del grup Brams.

L’entitat denuncia que grans empreses com la mateixa Coca-Cola vulneren expressament la llei que garanteix el dret de rebre a Catalunya l’etiquetatge en català. Segons han explicat, des del 2010, el nou Codi de Consum incorpora el dret dels consumidors de rebre les dades bàsiques de l’etiquetatge dels prodcutes en català. En un estudi recent fet a supermercats del país l’any 2012, PxLL calcula que un 94% no s’etiquetaven en la nostra llengua. L’acte d’avui també ha servit per commemorar l’aniversari de Plataforma per la Llengua, que enguany arriba als 20 anys. El mosaic no ha estat casualitat, ja que en l’acte fundacional de l’entitat, el 12 de desembre de 1993, es va fer un mural similar amb 15.000 llaunes. El president de l’ONG del català, Òscar Escuder, ha manifestat la seva satisfacció per la gan participació ciutadana en la campanya i ha remarcat que “aquesta trajectòria de 20 anys és una mostra de la consolidació de la Plataforma per la Llengua, una entitat de referència en la defensa del català”.

Segons ens ha explicat l’entitat, ara tenen intenció d’editar un vídeo per enviar i fer contacte amb els responsable de la Coca-Cola, a Espanya i a Els Estats Units. Podeu seguir l’esdeveniment (ja acabat) amb el hashtag #RepteCocaCola.

ACTUALITZAT: Ja tenim el vídeo de l’acte i amb el que Plataforma per la Llengua vol conscienciar i sobretot convèncer a l’empresa Coca Cola que etiqueti en català.

FONT

Últimes entrades de Arnau Sanz Ardanuy (Veure'ls tots)
Etiquetes: