8 raons perquè l’empresa parli català

Compartir

El principal objectiu de tota empresa és aconseguir els màxims beneficis amb la plena satisfacció del client. El mercat català té un potencial de 10 milions de clients i està demostrat en diversos estudis que l’ús de la llengua és econòmicament viable i incrementa el prestigi de la companyia i la qualitat dels serveis.

El català és la novena llengua europea segons població resident en el seu municipi lingüístic i la catorzena pel que fa al nombre absolut de parlants. En termes econòmics, l’any 2005 ocupava la posició 27 pel que fa a la llengua amb més pes i necessària en el mercat internacional, entre les més de 6.000 llengües parlades al món i segons un estudi de l’Institute Steinke de Bonn.

El Departament de Cultura ha iniciat una nova campanya per promoure el català a l’empresa. Sota el lema Català i empresa. Ja estàs al dia? la Direcció de Política Lingüística dóna 8 raons per les quals és important que les empreses parlin en català al client.

També han habilitat un espai on les empreses disposen d’eines i ajudes per saber si estan al dia amb la llengua i què poden fer per millorar la disponibilitat del català en el món professional. Per exemple, destaca un test per saber si compleixen les normatives que ho regulen o un apartat d’ajuts per a projectes d’organitzacions empresarials i empreses per tal d’augmentar l’oferta de productes i serveis en llengua catalana i fomentar-ne l’ús.

La DGPL té com a objectiu incrementar l’ús de la llengua catalana en l’àmbit empresarial, fer créixer l’oferta de productes i serveis en català i garantir els drets lingüístics dels consumidors. I aquest seguit d’accions les faran amb la col·laboració d’organitzacions empresarials, que des de fa temps donen suport a projectes que fomenten l’ús del català als webs d’empresa, l’atenció oral, la documentació escrita i la comunicació amb el client i ofereixen una línia d’ajuts a les empreses perquè incorporin el català als productes i serveis tecnològics adreçats als usuaris i perquè apostin per traduir al català obres no literàries.

A més a més, el Consorci per a la Normalització Lingüística posa a disposició de les empreses 146 punts d’atenció distribuïts arreu de Catalunya, des dels quals s’impulsen activitats de formació, assessorament i gestió.

Aquestes són les 8 raons de la campanya:

  • 1. Perquè les empreses que utilitzen la llengua del client donen un servei de qualitat
  • 2. Perquè el client té dret a ser atès en català
  • 3. Perquè és de llei que els rètols estiguin en català
  • 4. Perquè també és de llei etiquetar en català
  • 5. Perquè la documentació comercial ha d’estar disponible en català
  • 6. Perquè el català és una llengua de mercat
  • 7. Perquè grans marques internacionals aposten pel català
  • 8. Perquè els productes digitals també parlen català

Si voleu conèixer més sobre aquests 8 punts i tenir més informació sobre la campanya, podeu descarregar-vos el pdf o visitar la pàgina web.

FONT

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)