Així és Slack, l’alternativa a Skype per a empreses

Compartir

Hauria pogut ser adquirit per Microsoft, però sembla que Satya Nadella prefereix desenvolupar la mateixa tecnologia i ecosistema de forma pròpia.

Diuen algunes publicacions en línia com TechCrunch que alts executius de la companyia de Redmond apostaven per i donaven per feta l’adquisició de Slack, una companyia que produeix una solució de programari dedicada a les comunicacions corporatives, però que l’operació ha estat blocada per Satya Nadella (CEO de Microsoft) juntament amb Bill Gates, ja que el primer prefereix confiar en desenvolupar les funcionalitats de Skype per a poder-hi competir directament en el futur.

El que fa Slack és crear un espai de treball compartit, amb URL pròpia i, per tant, que és accessible des de qualsevol navegador web, així com l’app de la companyia.

Dins d’un espai de treball hi trobem canals, en el que vindria a ser un concepte semblant als antics xats per IRC que els més veterans d’Internet recordaran. A banda d’aquest espai públic compartit, cada usuari pot establir també converses privades amb qualsevol dels altres integrants del grup de treball.

Per què és atractiva aquesta manera de treballar? Doncs deixant de banda el que són purament i exclusiva les funcionalitats de Slack, en conformar aquest un espai de treball privat per als treballadors de la companyia, permet a l’equip de treball “aïllar-se” del “soroll” que sovint trobem en la resta dels programes de missatgeria instantània pública, com ara WhatsApp o Hangouts, en els quals els missatges dels contactes personals particulars dels usuaris poden distreure aquests del seu enfocament en la feina.

A més de parlar amb la resta dels usuaris, també hi podem compartir fitxers i, fins i tot, penjar posts que converteixen aquest servei en una petita xarxa social professional. D’aquesta manera, podem compartir reflexions o instruccions sobre la feina o el projecte que estem duent a terme amb els nostres companys.

Com la majoria dels serveis en línia i aplicacions, Slack ofereix la possibilitat de ser provat gratuïtament, limitant -això si- el nombre d’usuaris que poden fer servir l’aplicació i servei en el nostre grup. Aquesta opció està pensada per poder organitzar petits grups de treball que gaudeixin de pràcticament totes les funcionalitats per tal de fer un tast de com és el servei.

A partir d’aquí, els interessats compten amb dues opcions de pagament, que es diferencien per una banda en les funcionalitats afegides (i en les quals s’hi inclouen les converses de veu dins del grup) i per l’altra en el suport tècnic. Una tercera opció dirigida a grans empreses serà afegida properament.

Li val la pena a Microsoft d’adquirir Slack? Difícil de dir, ja que si alguns dels directius de la companyia de Redmond s’hi han fixat, per alguna cosa serà, però també és cert que la tecnologia que empra és fàcilment desenvolupable per part del gegant nord-americà. Què podria ser, doncs, d’interès per a Microsoft si no són els dos milions d’usuaris diaris actius per dia que des de Slack afirmen tenir.

Amb l’adquisició, Microsoft reforçaria la seva posició en el mercat de la missatgeria instantània professional, reforçant-hi a mitjà/llarg termini la presència de Skype, el qual de ben segur acabaria oferint el seu servei de VoIP a la solució Slack.

Així és Slack, l’alternativa a Skype per a empreses
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: