Barcelona pot marcar el futur dels mitjans de pagament

CaixaBank i el WSBI organitzen, a la capital comtal, el congrès mundial de bancs sobre el futur dels mitjans de pagament, que es celebrarà el 13 i el 14 d’abril.
Els telèfons mòbils i Internet han estat dos avenços tecnològics que, entre altres coses, han revolucionat l’economia mundial (per bé o per mal), i que ens han dotat a tots plegats de noves maneres de consumir, pagar i rebre diners.
La banca en línia, la possibilitat de consultar saldos, moviments, fer transferències i comprar valors còmodament assegut al sofà de casa, era només el principi; a partir d’aquí, s’han anat desenvolupant serveis que, a dia d’avui, ens permeten comprar a Internet des del telèfon mòbil, pagar en botigues físiques amb aquest dispositiu amb tan sols acostar-lo al lector de targes, o bé portar una tarja de crèdit impermeable al canell.
Per explorar el futur d’aquestes i altres tecnologies de pagament, CaixaBank i el WSBI (World Savings and Retail Banking Institute) organitzen aquests propers 13 i 14 d’abril un congrés internacional sobre el futur dels mitjans de pagament.
Tindrà lloc al CaixaForum, i serà inaugurat per Antoni Massanell (vicepresident de CaixaBank) i Chris De Noose (director general de WSBI-ESBG, European Savings Banks Group).
El WSBI és una organització que agrupa a més de 6.000 bancs minoristes de tot el món, i de la qual Isidre Fainé (President de La Caixa) n’és el Vicepresident.
A l’agenda temes com el paper que jugarà el big data en el futur de la banca, o quines novetats tecnològiques poden ser de profit per oferir serveis als usuaris (com ara els wearables).
- FutureBuds: els auriculars que saben quan te’ls has tret - 7 de març de 2019
- Paymo, el primer smartphone-cartera veritablement digital - 7 de març de 2019
- Mobile World Congress: algunes conclusions interessants - 4 de març de 2019