Brave, el navegador que simplifica la publicitat a la web

Compartir

És un browser amb bloquejador d’anuncis però que no prescindeix totalment de la publicitat, si no que la substitueix per una de més “neta”.

Nova escalada en la “guerra” dels bloquejadors d’anuncis, aquest cop de la mà de Brave, un nou navegador web que neix gràcies a Brendan Eich, qui fou fugaç CEO de la Fundació Mozilla el 2014 (durant amb prou feines una setmana).

A diferència d’altres bloquejadors d’anuncis, Brave no elimina totalment la publicitat, si no que la substitueix per una de més “neta”, de manera que els anuncis no recullin dades personals de l’internauta que està emprant el navegador i veient la pàgina.

Per què no elimina tota la publicitat? La gran majoria dels llocs web viuen, total o parcialment, de la publicitat, pel que l’eliminació completa d’aquesta donaria lloc a la pèrdua total dels ingresos. Segons afirmen des de Brave, la substitució permet que els llocs web segueixin mantenint els seus ingressos.

Això, però, em genera un dubte: si les campanyes de publicitat en línia han de ser preparades i adaptades específicament per al seu ús en la pàgina web concreta a la que van dedicada, com és que Brave pot substituir tan fàcilment els anuncis?

El que vull dir és que, per exemple, si insertem publicitat d’AdSense (el servei de Google per a editors de pàgines, que permet guanyar uns cèntims per cada anunci sobre el cual els lectors hagin fet clic), necessitarem un codi font concret per a cada lloc web, ja que si no, el sistema d’anuncis no funcionarà correctament. Com s’ho fa Brave per fer aquesta connexió amb els responsables de la pàgina web per tal de fer-los arribar la seva part dels guanys?

I a la pàgina web de Brave ho deixen molt clar: “[…] Llavors nosaltres hi insertem anuncis nets [a la pàgina web], per finançar els propietaris del website i els usuaris de Brave de la mateixa manera“.

Privacitat i seguretat per endavant

Què vol dir que Brave substitueix els anuncis que trobem a les pàgines web que visitem per altres de “nets”? Doncs que bloqueja les cookies o els píxels de seguiment que els anuncis normals i corrents fan servir per tal d’estar al corrent de la nostra activitat, identificar-nos, i traçar un perfil nostre amb la intenció de vendre’ns més publicitat i més adaptada a les nostres preferències. Aquests ginys han estat considerats unànimement com una amenaça a la privacitat dels internautes.

També ens connecta de manera automàtica a totes les pàgines que visitem emprant protocol segur HTTPS, el qual situa una capa d’encriptació entre el servidor i el client. És el que l’Electronic Frontier Foundation ha anomenat HTTPS Everywhere.

A més, aquest és un programari de codi obert, el que vol dir que tothom pot descarregar-ne el codi font, revisar-lo i compilar-lo per tal de fer-lo funcionar en el seu sistema estant segur que allò que empra és realment el que vol emprar.

Per a desenvolupadors

No hi ha executable de Brave per a descàrrega a la seva pàgina web. En comptes d’això, ens podem descarregar el codi font per a les plataformes amb les quals és compatible: Windows, Mac OS X i GNU/Linux en sistemes d’escriptori, i Android i iOS per a dispositius mòbils.

Hi ha la possibilitat de sol·licitar una build (compilació) per a desenvolupadors, la qual es troba disponible per a totes les plataformes esmentades anteriorment tret de Linux, i per a la qual cosa haurem de deixar, via formulari, el nostre nom, la nostra adreça de correu electrònic i escollir el sistema adequat.

Brave, el navegador que simplifica la publicitat a la web
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: