British Airways vol ser la primera aerolínia en oferir 4G en vol

Un passatger de primera classe de British Airways. Fotografia de la sala de premsa de British Airways
Compartir

De moment, es desconeixen detalls concrets i preu d’un servei que utilitzarà les torres de terra, a les quals hi connectarà l’avió. Per això estarà disponible, inicialment, només en vols domèstics.

El gegant britànic associat a Iberia està treballant juntament amb la companyia Inmarsat, empresa britànica especialitzada en la connectivitat a través de satèl·lit, per tal d’oferir als passatgers dels seus vols connectivitat mòbil per als seus dispositius a través de 4G, segons informen diverses publicacions especialitzades en viatges com la francesa Business Travel.

Tant segons aquesta com altres publicacions que he consultat, es desconeixen els detalls concrets dels plans de British Airways, tret que aquest servei s’oferiria inicialment en vols domèstics britànics. Això és així perquè el servei serà proporcionant connectant els avions amb les torres de terra.

L’aerolínia britànica ja havia declarat la seva intenció d’introduir aquest servei en els vols domèstics el juny de l’any passat, quan va presentar la nova imatge interior dels seus avions, avançant també que estava treballant amb Inmarsat.

En els diversos articles que he pogut llegir, només es fa referència a la connectivitat a Internet, però no és difícil d’imaginar que amb una tecnologia semblant a la femtocell, i sempre que fos homologada per les autoritats pertinents, també fóra possible oferir cobertura de trucades convencionals dins de l’avió en ple vol.

En no conèixer-se detalls concrets de la iniciativa, es desconeix també el preu que aquest servei tindrà per als passatgers.

British Airways és, de fet, una marca d’IAG (International Airlines Group) juntament amb Iberia, producte de la fusió de les dues empreses el 2011, malgrat que ambdues branques actuen com a marques independents. Davant d’això, cal preguntar-se si la connectivitat 4G en vol acabarà arribant a Iberia, o és una iniciativa que pertany en exclusiva a la marca BA.

Imatge de portada de la sala de premsa de British Airways

Guillem Alsina
Etiquetes: