CAMPANYA: Especial Mundial 2.0

Compartir

En ple auge de les noves tecnologies, la societat de la informació o les xarxes socials, arriba un dels esdeveniments més importants del planeta, el Mundial de Fútbol 2014. La relació entre aquest esdeveniment i les eines 2.0 és total.

Com a exemple de tot això, el partit inaugural entre Brasil i Croàcia va generar més trànsit a Twitter que l’última gala dels Oscars (12,2 milions de tuits contra 11,2 milions) i va deixar molt enrere les xifres del partit inaugural del Mundial de Sud-àfrica (300.000 tuits). Pel que fa a Facebook, Brasil-Croàcia va generar 58 milions de comentaris i 140 milions d’interaccions (un terç de les mateixes, això sí, generat pels 16 milions d’usuaris brasilers actius). A la imatge de sota podem comprar la repercussió dels mundials de futbol amb altres grans esdeveniments esportius com  El Jocs Olímpics o la Super Bowl, amb unes dades facilitades per Google.

datosmundial

Les dues grans xarxes socials no han volgut desaprofitar l’ocasió, i han presentat novetats relacionades amb el mundial. Twitter, per exemple, vol fer arribar les banderes dels camps de futbol als timelines mitjançant les seves noves hashflags (icones de les banderes dels països participants que apareixen en utilitzar el hashtag les tres primeres lletres dels noms: #ESP, #BRA , #ITA …). A més d’això, els usuaris que ho desitgin poden anar veient els marcadors dels partits del dia en un lateral de la web, o bé accedir a la secció especial “Copa del Món 2014” que han habilitat.

Facebook també ha creat una secció especial per al Mundial (no tan completa com la de Twitter) que recull estats publicats pels nostres contactes relatius al campionat, a més d’altres publicacions destacades a nivell mundial. A més, des de la mateixa podem accedir també a un mapa, per situar per països la popularitat dels futbolistes més destacats.

Per la seva banda, Google s’ha assegurat de posar tota la informació rellevant (horaris, resultats, alineació, enllaç a la web FIFA amb estadístiques dels partits, etc) en el seu sistema de targetes, accessible des de la cerca web de Google, o des de Google Now en els dispositius mòbils. També han habilitat una completa sub-web dins de Google Trends amb dades de recerques i enllaços a les principals tendències informatives sobre el Mundial.

mundial de futbol   Cerca amb Google

A més a més, aquest Mundial de Brasil també serà pioner en noves tecnologies dintre del terreny de joc, amb diversos sistemes innovadors per comprovar, per exemple, si la pilota ha entrat a la porteria.

Tot això i més és el que en els propers dies us volem anar explicant a ycom.cat, amb aquesta nova campanya relacionada amb el Mundial. Des d’aplicacions per seguir els partits, dades sobre l’activitat a les xarxes socials, recull de les noves tecnologies aplicades al futbol, vídeos virals a la xarxa, i un llarg etcètera. Aquesta publicació quedarà fixada a la part superior del portal i l’anirem omplint amb els articles que cada dia anirem publicant.

Articles:

– #persieing, el nou fenomen viral a Holanda amb el gol de Robin van Persie

– La derrota d’Espanya al Mundial va generar 21 trending topics a tot el món

– Canyelleres intel·ligents al Mundial

– Sony llança ONE STADIUM LIVE, la primera xarxa social per viure el Mundial de futbol

– El pop Paul reapareix als Doodles de Google pel Mundial de Brasil

– Luis Suárez treu les dents per la xarxa

CAMPANYA: Especial Mundial 2.0
Valoreu aquesta publicació

Etiquetes: