Com practicar ioga a casa

practicar-ioga-a-casa
Compartir

Si has llegit tots els beneficis del ioga per la salut, però no pots o no tens temps per anar a una classe, no et preocupis. Existeixen diferents rutines bàsiques per fer a qualsevol moment del dia. Coneix com practicar ioga a casa en el següent article.

12 passos per fer ioga a casa

Tens la possibilitat d’exercitar tant la teva ment com el teu cos a casa, sense necessitat d’inscriure’t a classes amb un instructor o instructora ni acomodar la teva agenda. És important que estableixis una rutina i que la compleixis, i t’impliquis amb la teva decisió de practicar ioga a casa.

Pas 1: Estableix les teves metes

Per què vols practicar ioga? Potser estàs buscant una activitat física que t’agradi, has llegit que serveix per millorar la flexibilitat dels músculs, necessites una rutina tranquil·la de ioga per eliminar l’estrès, cerques alguna cosa que t’ajudi a sanar una malaltia o bé una via per a la pau o realització plena. Una vegada que hagis respost a la pregunta inicial, pensa quines coses desitges aconseguir amb la pràctica, és a dir, quines són les teves intencions.

Pas 2: Aconsegueix els materials necessaris

La diferència de fer ioga a casa o en una acadèmia és que, en el primer cas, hauràs d’adquirir els elements necessaris. Com a mínim precisaràs una màrfega. Pots necessitar una manta per tapar-te al final de la classe, una tovallola, un coixí petit per recolzar el cap, un bloc i uns cinturons o uns guants i uns mitjons, especials fins i tot. A les botigues d’esports venen tots aquests materials. També pots fer servir la teva imaginació i buscar elements que puguin reemplaçar-los.

Pas 3: Determina l’hora de classe

Un dels problemes més freqüents al moment de triar fer ioga a casa, és que sempre tenim molta feina i molt poc temps. Llavors, ho posterguem, ho procastinem. No caiguis en aquest error! Si t’anotes a l’agenda (o al weekly planner) que dilluns, dimecres i divendres de 17 a 18 tens classe de ioga, compleix-ho. Deixa tota la resta per a després.

Pas 4: Condiciona el lloc

Cal que practiquis ioga en un lloc ampli i còmode, com pot ser una habitació o una sala. L’important és que ningú et molesti, que no hi hagi interrupcions i que puguis concentrar-te. El mòbil i el telèfon s’apaguen o es desconnecten. El moment ideal per practicar ioga és quan no hi hagi ningú a casa o si no, quan estiguin dormint.

L’espai ha de ser suficient no només perquè es col·loqui la màrfega o matalasset, sinó també per estirar les cames i els braços cap amunt i a baix i als laterals. Si vols, pots afegir un encens o espelmes, així com una música zen o instrumental.

Pas 5: Decideix la freqüència

Si bé hi ha classes de ioga que duren una hora i mitja en una acadèmia, tu pots fer mitja hora per sessió, sense problema. Quantes vegades a la setmana estàs disposat/da a practicar? Cada dia segur que no podrà ser. Aleshores, determina una meta fàcil d’assolir. Si després és necessari, afegeix més dies. A més, al principi va bé començar de mica en mica.

Pas 6: Aprèn sobre el ioga

Si ja has anat alguna vegada una classe de ioga, pot ser que te’n recordis d’algunes tècniques o postures o assanes. També pots buscar vídeos a Internet o bé intenta assistir una classe en una acadèmia. Si no te n’ofereixen una de franc, assisteix-hi com a “observadora”. Si coneixes a un instructor o tens confiança amb el teu exprofessor, consulta sobre què t’aconsella per practicar ioga a casa. Recorda que és una disciplina complicada i que no pots fer-la sense coneixements.

Pas 7: Practica mirant vídeos

Aquest seria un pas opcional. Existeixen vídeos, que es poden comprar o descarregar, que t’ofereixen diverses rutines per a principiants. Les pots seguir el ioga a la televisió o al PC i segueixes cadascuna de les instruccions del professor o professora que apareix en pantalla. Fins i tot, pot resultar que et sentis menys sol/a per practicar a casa!

Pas 8: Estructura la pràctica

Comença amb exercicis d’estirament, de respiració i una meditació lleu. Així tranquil·litzaràs la teva ment i eliminaràs els mals pensaments. Després és temps de pràctica en si, sigui dempeus, assegut/da o dins el llit. Finalment, no t’oblidis de la relaxació final (segur et quedaràs adormit/da).

Pas 9: Intensifica la pràctica

Després de diverses setmanes de fer ioga a casa, ja no seràs un/a principiant! Això vol dir que tindràs la capacitat per augmentar la durada de la pràctica (pots anar incrementant de quinze minuts) i també la intensitat dels exercicis.

Mira de buscar postures noves per treballar llocs diferents o aquelles tècniques que requereixin més moviments, sempre tenint en compte les teves possibilitats i escoltant els senyals del cos. Si alguna cosa et dol molt, no segueixis.

Pas 10: Afegeix més dies a la pràctica

Si havies començat amb dues vegades a la setmana, passa a tres; després a quatre i fins a cinc o sis. Pots deixar el diumenge, per exemple, de descans. Si practiques ioga i això forma part de la teva rutina diària, obtindràs molts beneficis a escala general.

Pas 11: Mantingues una pràctica constant

Continua fixant-te metes noves, concordes als teus avanços. El desafiament no ha de desaparèixer mai, així com tampoc el compromís i les ganes de superar-te diàriament!

Pas 12: Predica amb l’exemple

Com es diu popularment, tracta d’evangelitzar amb la teva paraula les bondats del ioga. Quan algú elogiï el teu cos o la teva vitalitat o/i flexibilitat, admet que es deu a aquesta pràctica. No dubtis a recomanar als teus éssers estimats que també facin ioga a casa! Poden organitzar classes en conjunt!

Com practicar ioga a casa
Valoreu aquesta publicació

Gemma
Redactora d'YCOM. T'acosta el contingut que genera més conversa a la xarxa.
Últimes entrades de Gemma (Veure'ls tots)
Etiquetes: