Com tenir una bona relació amb el client via Twitter

Compartir

Cinc consells bàsics per a esprémer al màxim el servei de microblogging com a plataforma d’atenció al client.

Les empreses han trobat a Twitter una de les plataformes més potents per a connectar amb el client. En ella poden promocionar diàriament els seus productes o serveis i establir contacte amb els seus clients (potencials o no). Es tracta d’una mena de fòrum públic on es poden establir converses individualitzades com mai, però treuen, les companyies, tot el “suc” que els ofereix?

Tot seguit trobaràs un llistat amb les cinc accions bàsiques per a establir una bona relació amb el client via Twitter (els errors que cal evitar queden implícits).

 

1. Defineix la teva “veu”

En tot moment hem de procurar que els usuaris senten que parlen amb una persona, no una marca. Això no vol dir que utilitzem el perfil de l’empresa com si fos el nostre personal, sinó que definim uns patrons que ens defineixin a l’hora de comunicar-nos com a companyia.

2. Resposta ràpida

Els clients que inverteixen temps a contactar amb nosaltres esperen una resposta, i ràpida. Si el nostre compte està enfocat per a l’atenció al client, hem de procurar oferir sempre una reacció ràpida que reflecteixi la nostra implicació. En no ser així (sovint ens és impossible oferir aquest tipus de servei per falta de recursos), convé que els ho indiquem (fixant, per exemple, un horari de resposta i comunicant-lo).

3. Fes llistes de clients “VIP”

Vigilar de prop els clients que, segons el seu comportament a la xarxa, podem definir com a “més fidels”, ens ajudarà a conèixer les seves necessitats i ens pot donar pistes sobre què pot necessitar la resta dels nostres clients.

4. Actua abans que ells

No cal esperar rebre una queixa o una felicitació per a interactuar amb els clients: avança’t! Menciona alguns dels usuaris més fidels (per exemple, algú que comparteix una imatge d’un producte teu) o dona’ls protagonisme amb un hashtag que creï tendència.

5. Respecta la seva privacitat

Si bé és cert que podem establir converses obertes amb els clients en aquesta xarxa, les situacions que requereixin aconseguir algun tipus d’informació personal cal mantenir-les en privat.

 

T’han resultat útils aquests consells? Descobreix com potenciar la teva marca o els teus perfils a les xarxes socials amb imagina!

Com tenir una bona relació amb el client via Twitter
Valoreu aquesta publicació

Etiquetes: