El Black Friday obliga a optimitzar la botiga en línia

Fotografia de l'usuari tshein a Flickr sota llicència Creative Commons
Compartir

Cada cop més adoptat i important, per triomfar en el Black Friday és imprescindible disposar d’un bon comerç en línia que atregui els motors d’indexació d’ofertes.

Deixant de banda que cada cop és més important comptar amb un comerç en línia per recolzar les activitats d’una botiga física, esdeveniments com el Black Friday o el Cyber Monday porten els responsables d’aquests comerços virtuals a haver de mantenir actualitzats i optimitzats els seus llocs web per tal que aquests puguin ser accedits i indexats pels cercadors de “gangues”, que són els que molts internautes consulten.

El Black Friday és una tradició estadounidenca, una jornada celebrada el divendres següent al Dia d’Acció de Gràcies amb la qual s’inaugura la temporada de compres nadalenques i en la que s’ofereixen descomptes substancials sobre els preus de venda als comerços.

Amb la introducció d’internet i l’explosió del comerç en línia, a aquesta jornada li ha anat sorgint un complement dedicat en exclusiva a les compres online: el Cyber Monday, el qual es celebra just el dilluns després al Black Friday, i en el qual els descomptes són exclusius per a les compres a les botigues en línia.

Segons apunta un estudi elaborat per l’Associació Espanyola de l’Economia Digital (Adigital), les vendes de la jornada d’avui (Black Friday) i del proper Cyber Monday augmentaran un 10,6% en comparació amb el 2014, el que representarà uns 1.172 milions d’euros a tot l’Estat.

Les vendes a internet només per a aquestes dues jornades suposaran un 6,4% del total de les vendes anuals. Segons Cuponation, les cerques relacionades amb el Black Friday a la xarxa ja han augmentat un 82% si les comparem amb el 2014.

Això demostra que el gruix dels consumidors s’ha implicat totalment en el fenomen; de fet, Amazon ja admet que l’Estat Espanyol és on el Black Friday i el Cyber Monday desperten més interès a Europa després del Regne Unit, sempre més procliu pels llaços culturals i històrics que l’uneixen amb els Estats Units.

Davant d’aquesta conjunció de fets, el fundador i CEO de Powa Technologies, Dan Wagner, ha vingut a dir que els comerços necessiten sincronitzar i millorar la seva experiència omni-canal, de manera que no només el procés d’adquisició sigui fàcil, si no que el consumidor pugui interactuar amb el producte abans de comprar-lo, amb la marca fabricant i amb el mateix venedor de diverses maneres diferents.

Els motors de cerca de “gangues” són també cada vegada més emprats (un bon exemple d’això és Google Shopping), per la qual cosa és recomanable que els responsables dels comerços electrònics tinguin no només el seu lloc web preparat per a ser indexat, si no que també el tinguin actualitzat al moment per tal d’evitar una experiència de compra fallida, com ara l’adquisició d’un producte que al cap d’unes hores o d’un dia es revela que no té stock disponible ja que s’ha esgotat a la botiga física i, per tant, cal fer un reintegrament dels diners avançats pel comprador.

Experiències fallides com aquesta només porten crítiques negatives i l’abandonament per part dels clients, que se n’aniran a buscar una millor experiència a una altra banda.

Imatge de portada de l’usuari tshein a Flickr sota llicència Creative Commons

El Black Friday obliga a optimitzar la botiga en línia
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: