El servei de consultes lingüístiques Optimot rep més de 40 milions de consultes en quatre anys

Compartir

El servei de consultes lingüístiques en línia Optimot ha esdevingut l’eina de referència habitual per resoldre dubtes sobre l’ús del català, amb més de 40 milions de consultes registrades des del 2011. És un servei de la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura, amb la col·laboració de l’Institut d’Estudis Catalans i el Centre de Terminologia TERMCAT.

L’Optimot consta d’un cercador, que permet a l’usuari resoldre els dubtes lingüístics de manera autònoma, ràpida i àgil, i també d’un servei d’atenció personalitzada (SAP) per resoldre aquells temes més complexos. Des de l’any 2011 l’eina ha rebut 44.589.311 consultes, de les quals 12.242.424 corresponen a l’any 2014. És rellevant observar que el creixement del 24,72 % de les consultes automatitzades ha comportat una disminució del servei d’atenció personalitzada, la qual cosa constata que es va acomplint un dels objectius prioritaris de l’eina: aconseguir uns usuaris cada cop més autònoms.

El nombre d’usuaris del SAP s’ha incrementat els últims anys. El 2010 era de 5.318 i el 2014, de 9.225, la qual cosa significa un augment del 73,46 % en aquest període. Pel que fa al perfil dels usuaris del SAP, la majoria, el 44 %, són particulars; el 30 %, empreses i autònoms; el 21 % correspon a personal d’administracions i organismes públics, i el 5 % són usuaris que no es registren perquè es redirigeixen al cercador. Quant al grau de satisfacció, els usuaris del SAP valoren amb un 4,80 sobre 5 la resposta obtinguda i amb un 4,74 sobre 5 el temps de resposta del servei.

L’Optimot complementa el servei amb un blog que publica continguts basats en la resposta als dubtes més consultats, les novetats i el funcionament del cercador. El blog, que està obert als comentaris dels usuaris, ha tingut el 2014 un augment de visites de l’11,42 % (33.983 visites) i un increment del 28 % dels comentaris registrats respecte del 2013.

TAMBÉ: @optimotcat ja és a Twitter. Continguts lingüístics de valor a la xarxa

Aquest 2015 l’Optimot ha estrenat el perfil de Twitter @optimotcat, que en dos dies va assolir 4.000 seguidors. La presència a les xarxes socials té per objectiu aportar continguts lingüístics de valor, crear una comunitat d’usuaris interessats en la llengua catalana i augmentar la interacció amb els ciutadans, amb la voluntat que tot reverteixi en una millora de l’ús qualitatiu de la llengua catalana entre els professionals i la ciutadania. La propera passa serà facilitar la visualització de l’Optimot des de dispositius mòbils i també s’ha previst la creació d’una app.

El servei de consultes lingüístiques Optimot rep més de 40 milions de consultes en quatre anys
Valoreu aquesta publicació

Arnau Sanz Ardanuy
Director ycom.cat i de l'agència de marketing Imagina. Especialitzat en tendències, eines TIC, xarxes socials i publicitat online.
Últimes entrades de Arnau Sanz Ardanuy (Veure'ls tots)
Etiquetes: