Empreses 2.0 que donen suport a la comunitat LGTB

Compartir

Quan la llei per aprovar el matrimoni entre persones del mateix sexe va arribar la Cort Suprema dels Estats Units a mitjans de l’any passat, algunes empreses van fer públic el seu suport com a forma de pressió, cosa que no havien fet mai de forma tant explícita. Donada la cada vegada major acceptació de la comunitat LGTB en els països occidentals, les empreses ho comencem a aprofitar com a eina de comunicació i màrqueting entre els seus clients. L’exemple més clar va ser el d’Oreo, una marca de galetes que l’any 2012 va penjar aquesta foto a la pàgina de Facebook. Grups ultraconservadors van plantejar un boicot a escala mundial, no només pel client final sinó també entre les empreses de distribució. Però això només va aconseguir fer encara més viral la campanya, incrementant el número d’interaccions, de seguidors a la fanpage i fins i tot en vendes, segons un estudi que es va publicar arran de la polèmica.

Captura-de-pantalla-2014-06-27-a-las-13.30.29

Des d’aleshores, cada any, normalment per aquestes dates aprofitant la commemoració dels disturbis protagonitzats per la comunitat gai en un barri de Nova York l’any 1969, les empreses utilitzen l’arc de Sant Martí per decorar les marques i els logotips, però sobretot per fer arribar un missatge positiu als clients. Aprofitant les xarxes socials i les noves tecnologies, les empreses d’aquest sector són les que ho tenen més fàcil per aprofitar la campanya. Hem fet un recull amb les 5 empreses 2.0 més importants que han donat enguany suport a la comunitat LGTB.

Google

El gegant d’Internet s’ha distingit sempre pel seu suport manifest als drets de totes les persones. Entre moltes accions, la més coneguda i vista és el Doodle que prepara per dates assenyalades com la del cap de setmana del 27 de juny. Acompanyat del doodle, si busquem paraules relacionades com “homosexual”, trobem una cerca personalitzada amb els colors de Sant Martí.

Captura-de-pantalla-2014-06-27-a-las-13.19.18-480x83

Apple

En més d’una ocasió la gran companyia de la poma ha manifestat el seu suport al moviment LGTB: “Apple recolza fermament la igualtat del matrimoni i ho considera un tema de drets humans i civils”. Contundent, però segurament l’empresa que menys  ho manifesta, amb poques accions destacables.

apple-lgtb

Microsoft

El gegant informàtic també porta anys recolzant i fent campanya a favor dels homosexuals, jugant amb el logotip i els 4 colors. En un comunicat fet públic fa uns mesos: “La decisió [de la Cort Suprema dels EUA] és una victòria i una llei que ens permet tractar a tots els nostres empleats amb igualtat, sense importar la seva orientació sexual, com ho hem fet sempre”.

Facebook

La xarxa social no només ho recolza a través de campanyes sinó que també ho pràctica a la plataforma. A més, ho expressa sempre amb números i dades, com la d’aquest any, argumentant que el 70% dels seus usuaris als Estats Units estan connectats amb persones que han expressat públicament que són gais, lesbianes o bisexuals. Cal dir també que a la configuració dels comptes de Facebook apareix l’opció per dir que ets homosexual o bé t’has casat amb algú del mateix sexe, entre d’altres.

eBay

“El nostre suport a la igualtat de matrimoni és una extensió natural del suport als nostres empleats LGBT i un reflex del compromís de la nostra empresa amb la diversitat, inclusió i igualtat en el centre de treball”. Amb aquestes declaracions també es va donar el suport explícit per part de la multinacional de les transaccions per Internet, cosa que no havia fet fins aleshores.

Petits detalls que ajuden normalitzar la situació però que encara demostren que queda molta feina per fer.

Últimes entrades de Arnau Sanz Ardanuy (Veure'ls tots)
Etiquetes: