Facebook facilita el seguiment d’esdeveniments esportius

Compartir

La xarxa social vol prendre-li a Twitter el liderat en el seguiment en temps real dels esdeveniments esportius, el que de ben segur serà només una primera fase per a objectius més grans.

Facebook és l’estadi més gran del món“. Així es defineix la xarxa social de Mark Zuckerberg pel que fa al seguiment de l’activitat esportiva. Les xarxes socials s’han convertit en les noves àgores del segle XXI, i aquells qui les freqüenten hi comenten des de sèries de televisió fins a la final de la Champions League, la Superbowl, o del Campionat Mundial de Rugby.

I el rei fins ara en aquest aspecte és Twitter, la xarxa social que captura el moment en 140 caràcters, un títol que li vol arrabassar Facebook. I, per això, ha posat en marxa una iniciativa que permet aquells que estan allunyats entre ells de seguir conjuntament els esdeveniments esportius.

Facebook Sports Stadium és una nova funcionalitat de la xarxa social que ens permet veure tots els posts que els nostres contactes de Facebook escriuen sobre l’esdeveniment esportiu que estem seguint, així com les declaracions d’experts, periodistes i comentaristes que també estiguin seguint l’acció del match que es desenvolupa.

A més d’aquest contingut generat per les persones, també disposarem d’informació com, per exemple, el marcador i les estadístiques del partit en temps real, o com seguir el joc per la televisió, canals i horaris.

Així llueix Facebook Sports Stadium al smartphone

Així llueix Facebook Sports Stadium al smartphone

De moment, la manera d’accedir a aquesta funcionalitat és buscant a dins de Facebook mateix pel partit, però des de l’empresa ens diuen que més endavant, i segons vagi evolucionant la iniciativa, la recepció que tingui i com hi accedeixin els internautes, s’aniran afegint nous punts d’entrada.

Facebook Sports Stadium començarà amb els partits de futbol americà, però s’anirà estenent a altres esports com el beisbol, el bàsquet o el futbol, de la mateixa manera que també anirà sortint de les fronteres dels Estats Units.

Amb aquesta iniciativa, els nois de Mark Zuckerberg volen construir una veritable experiència de segona pantalla per tal d’arrabassar-li, com he esmentat abans, el títol de líder per al seguiment d’esdeveniments (en aquest cas, esportius) a Twitter.

Però això només és una porta d’entrada; si l’experiència funciona segons les esperances de Facebook, estic ben segur que aviat veurem iniciatives semblants en altres camps, com ara el cinematogràfic (aplegar tot allò relacionat amb un blockbuster d’estrena, com ara la setena de Star Wars), o les presentacions de productes tecnològics (com les keynotes d’Apple).

Facebook facilita el seguiment d’esdeveniments esportius
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: