Facebook millora les seves cerques

Compartir

La xarxa social no perd pistonada en l’àmbit de les cerques a l’espera, potser, de rivalitzar algun dia amb Google.

Facebook ha donat a conèixer la renovació de la seva eina de cerca pels continguts de la xarxa social, que ara no només permet localitzar altres usuaris (persones pel seu nom), si no que també permet cercar posts que els seus usuaris hagin escrit per paraules que hi han emprat.

D’aquesta manera, Facebook sembla voler posicionar-se pel davant de Twitter com a eina de cerca del que s’està dient en el moment, ja que gràcies a aquesta nova funcionalitat, podem fer cerques sobre temes d’actualitat i veure tot el que els usuaris estan dient al respecte.

Inicialment, aquesta funcionalitat s’ha començat a introduïr a tots aquells usuaris que tinguin configurat el seu compte de Facebook en anglès, tant en la versió per a escriptori com en els seus clients oficials per a iOS (iPhone, iPad) com per a Android.

Search_Small

Un futur de cerques socials?

La xarxa social creada per Mark Zuckerberg té un gran potencial en l’àmbit de les cerques, fins i tot per desbancar a Google en un futur. L’única premisa per a què això pugui passar és que canviem els nostres hàbits de cercar i passem de les cerques de llocs web i de buscar respostes a preguntes, a les cerques socials i a conèixer les opinions dels nostres amics i coneguts.

Les xifres de continguts que dóna Facebook són impressionants: dos bilions de posts indexats, i mil cin-cents milions de cerques realitzades diàriament. Enfront d’això, però, Google presenta unes xifres que s’acosten als 47 bilions de llocs web indexats i prop d4 4.000 milions de cerques diàries realitzades.

A Facebook encara li queda camí per recòrrer, però si és capaç d’oferir una bona eina de cerca i reduïr la distància en volum de continguts que la separa de Google, sens dubte es començarà a fer atractiu per a què els internautes resolguin els seus dubtes, el que n’incrementarà l’ús en detriment del servei que ofereix Google, augmentant també els ingressos per publicitat i torpedinant, de passada, els ingressos pel mateix concepte per a Google.

Així doncs, la seva entrada en el món de les cerques seria un negoci rodó per a Facebook. Només ens resta saber l’opinió de Microsoft, un dels aliats de la xarxa social i posseïdor de Bing (i perquè no una integració d’aquest en Facebook?), i quan es produirà l’assalt definitiu. Pot ser que encara ens quedin anys d’espera.

Facebook millora les seves cerques
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: