Facebook vol convertir Messenger en un ‘hub’ de serveis

Compartir

Un assistent virtual i més possibilitats de contracte de serveis i compra de productes a través de les converses, les principals novetats que els nois de Mark Zuckerberg volen per a aquest any.

Mitjançant un article al seu lloc web dedicat a les notícies sobre la xarxa social, l’empresa que la sustenta, i tots els productes i filials relacionats, Facebook ha fet balanç del que ha suposat el 2015 per al seu client de missatgeria instantània, Messenger, i també ha presentat una sèrie de propòsits per al 2016.

Entre les òbvies intencions de continuar amb la personalització de les converses i l’ampliació de funcionalitats que ja es va encetar l’any passat, destaquen dues coses per a aquest any vinent, dues intencions: superar el concepte d’apps, i el seu propi assistent virtual, anomenat de moment senzillament M.

Les converses, les noves apps

De la mateixa manera com ho ha fet amb el seu servei de contractació de transports, Facebook vol començar a afegir més possibilitats a les converses que es desenvolupen a través de la missatgeria instantània, com ara adquirir bitllets d’avió, reservar hotels, restaurants, o parlar amb el servei d’atenció al client de les empreses.

És molt més fàcil fer qualsevol cosa des d’un sol lloc que té tot el context de les teves darreres interaccions, així com la teva identitat“, afirmen des de Facebook al seu blog, per a reblar “més que no pas descarregar apps que no tornaràs a usar mai més i anar saltant d’una app a una altra“.

També per a justificar-ho, Facebook indica que les marques que colaboren amb la xarxa social han vist que les interaccions amb els seus clients s’estan desviant en gran mesura cap a les xarxes socials, pel que el proper pas lògic és oferir-los serveis i productes en aquestes, cosa que ja es fa, però introduïr-los a Messenger seria guanyar un punt d’interactivitat.

M: competència de Siri, Google Now i Cortana?

Pensat per dur a terme operacions com ara la reserva d’un hotel, un vol, o un restaurant, o bé la compra de productes, aquest assistent virtual encara es troba en una fase molt primerenca de desenvolupament, segons indica Facebook, però la seva intel·ligència artificial va millorant.

De moment, està assistit per personal humà i es prova en un cercle reduït d’usuaris. No crec que pugui ser llançat enguany, però dependrà dels recursos que hi aboqui Facebook.

Facebook vol convertir Messenger en un ‘hub’ de serveis
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: