Gira de promoció per webs corporatives en català

Compartir

La Fundació puntCAT i la plataforma Cap Empresa Sense Web han posat en marxa “La gira del .cat”, amb la qual busquen conscienciar a les empreses de la necessitat de disposar d’un lloc web en català.

Malgrat que el català és una de les llengües més actives a internet en relació al nombre de parlants, encara resta molta feina per fer per “normalitzar-ne” l’ús, una tasca que entre d’altres institucions i entitats, duen a terme la Fundació puntCAT i la plataforma Cap Empresa Sense Web.

Ara, aquestes dues s’han associat per dur a diferents ciutats de Catalunya “La gira del .cat”, una iniciativa que busca promoure l’ús de llocs web en català allotjats en un domini .cat entre el comerç local establert a Catalunya.

La primera ciutat que acollirà l’esdeveniment serà Vic, on hi aterrarà el proper dilluns dia 23 i s’hi estarà fins el 27. S’oferirà als negocis vigatans dominis .cat gratuïts i descomptes de fins al 50% en la creació o renovació de llocs web i botigues en línia.

S’ha escollit precisament Vic per començar la gira perquè, segons informen des de la Fundació puntCAT, només el 28% de les empreses de la comarca d’Osona disposen d’un lloc web en català allotjat en un domini .cat.

Entre els atractius que l’esdeveniment proposa també hi consta la presència de l’humorista Peyu el matí del dimarts 24, ja que es vol fer que aquesta sigui una veritable festa de la presència del català a internet.

De moment no s’han comunicat ni les següents destinacions on anirà la gira, ni les corresponents dates.

Gira de promoció per webs corporatives en català
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: